◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro09.05.2024

UE, cu ochii pe dezinformarea răspândită de influenceri

Vizionarea unui influencer favorit mâncând cel mai recent tip de fast-food poate fi un divertisment, dar aceste postări sunt reclame deghizate, iar Uniunea Europeană se declară îngrijorată de impactul tot mai mare al creatorilor de conținut din rețelele sociale asupra tuturor, de la sănătatea fizică și mintală până la politică și răspândirea dezinformării.

Întrucât marketingul de influență se estimează la un total global de aproximativ 20 miliarde de euro în 2023, Comisia Europeană a lansat o anchetă în această practică, relatează Euractiv.

Rezultatele au fost fără echivoc: 97% dintre influenceri au publicat postări cu conținut comercial, doar 20% dezvăluindu-l ca publicitate.

Studiul rezultat a analizat 576 de influenceri din 22 de state membre, precum și Islanda și Norvegia, ca parte a unei „măsurări” pentru a evalua conformarea acestora cu legislația UE privind consumatorii – care impune creatorilor să dezvăluie toată activitatea publicitară.

Platformele folosite au inclus Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, unitatea de streaming pentru jucători Twitch, X (fostă Twitter) și YouTube. „Acești creatori de conținut dețin o influență considerabilă asupra adepților lor, dintre care mulți sunt minori. Îi îndemn să fie mult mai transparenți față de publicul lor”, a declarat comisarul UE pentru justiție, Didier Reynders, într-un comunicat.

Dintre factorii de influență verificați, 119 au promovat „activități nesănătoase sau periculoase”, inclusiv mâncare de proastă calitate și alcool, tratamente cosmetice, jocuri de noroc sau tranzacționare de criptomonede.

Comisia a anunțat măsuri suplimentare pentru influencerii care nu respectă regulile. Pe de altă parte, un document citat de AFP recomandă statelor membre „să ia în considerare dezvoltarea unui cod etic pentru influenceri”.

Actul european Digital Services Act (DSA) cere companiilor să facă mai mult pentru a proteja utilizatorii de discursurile instigatoare la ură și de dezinformare, precum și pe consumatorii care fac cumpărături online, legislația căreia trebuie să i se conformeze și marile platforme vizând inclusiv modul în care influencerii le folosesc pentru a-și partaja conținutul. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *