American Journalism Project și-a propus să înțeleagă de ce au nevoie oamenii de la instituțiile lor locale de știri. Aproape 5.000 de rezidenți din opt piețe locale au dat detalii despre experiența lor cu jurnalismul în comunități și despre ce tipuri de informații locale le-ar fi cele mai utile.
Dirijate de Fiona Morgan, directorul de ascultare comunitară al American Journalism Project, și de aproape 100 de „ambasadori ai comunității”, aceste discuții subliniază faptul că experiențele cu știrile locale pot fi diferite, dar au și unele elemente fixe:
„În anumite regiuni, am întâlnit comunități care au un respect pentru ziarele lor locale, în timp ce alții din același loc nici măcar nu auziseră de ele. Am vorbit, de asemenea, cu persoane care nu au nicio expunere la știrile locale în afara cuvântului, din cauza obstacolelor de plată sau a decalajelor digitale”.
Potrivit journalism.co.uk, atunci când sunt întrebați despre subiectele despre care doresc informații, oamenii au și o serie de teme comune:
– mai multe știri locale;
– o sursă de fapte comună și de încredere;
– întreaga poveste a comunităților lor să fie spusă;
– să știe despre decizii înainte de a fi luate
– factorii de decizie să fie responsabili pentru rezultate.
– să se vadă în știri și în redacție;
– informații asupra cărora să poată acționa;
– știrile să-i găsească acolo unde sunt;
– redacțiile să joace un rol în conectarea comunităților.
(redacția UZPR)
Foto: Ashni/Unsplash