◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro21.05.2024

Prin Eli Lăslean, orașul de pe Mureș continuă să livreze oameni care fac diferența  

– Sunteți absolventă a Facultății de Științe Economice din Timișoara, deci economist, ca formație profesională inițială.În anul 1991 ați părăsit lumea cifrelor, plonjând într-o lume complet diferită. A creativității, a inovației, a provocării permanente. Timpul a dovedit că v-ați găsit adevărata vocație. Ar fi interesant, pentru început, să faceți un exercițiu ingineresc de memorie și să selectați din activitatea dumneavoastră de designer, de peste 30 de ani, acele etape pe care le considerați salt calitativ de excepție în lumea modei. Care sunt, în opinia dumneavoastră, aceste etape? Vă rugăm să argumentați.

– Povestea ELLIS a început la Arad, în anul 1991, așa cum ați precizat dumneavoastră. Cu o tânără economistă, la o mașină de cusut din bucătăria casei și cu multă, multă dragoste. Prima colecție, pe care am lansat-o la Sala Polivalenta din Arad, am realizat-o când fiul meu, Marius, avea 7 ani, iar modelele au fost Marius și prietenii lui, fetițe și băieți. A fost primul succes din cariera mea, la care a pus umărul și soțul meu, care m-a susținut întotdeauna și a crezut în visul meu. Au urmat alte prezentări, primii angajați și, pas cu pas, brandul ELLIS, născut la Arad într-o sală de sport, a cucerit noi admiratori, doamnele fiind încântate de stilul vestimentar propus de noi.

Cu primii bani câștigați am plecat la Milano, la un târg international, și, de aici, din capitala mondială a modei, mi-am cules informațiile necesare dezvoltării afacerii, pe care am început-o în Arad. Hainele create și produse în orașul de pe Mureș au început să se vândă cu succes în peste 20 de magazine din țară, brandul ELLIS fiind apreciat și preferat de femeile de carieră din România.

Ca o recunoaștere a activității mele, în 1996, ziarul „Adevărul” mi-a conferit titlul „Femeia Anului”, iar în 1998, am primit premiul „Steaua de Aur pentru Calitate” la Geneva.

Totul părea că merge bine până când, în același an, 1998, l-am pierdut pe soțul meu, Adrian, într-un tragic accident pe Valea Oltului, mergând spre București pentru a cumpăra două mașini de cusut. A fost o lovitură cumplită, care m-a dezechilibrat pe moment, dar dorința de a continua visul frumos, pe care l-am avut împreună, a fost mai puternic.

Mi-am adunat puterile și am reușit să înving acolo unde părea că totul se năruise. Credința în Dumnezeu, dragostea pentru fiul meu și pentru frumos, solidaritatea clientelor, au fost pilonii pe care m-am bazat și, în anii care au urmat, firma ELLIS a crescut uluitor. Am reușit să construiesc un sediu nou de firmă, am deschis trei noi magazine, în zece zile, în Oradea, Craiova și București – Calea Victoriei. Am început să vindem creațiile ELLIS și în București și să ne dezvoltăm tot mai mult, de la an la an.

 – Pentru ca Eli Lăslean să devină brandul ELLIS, între granițele României și peste graniță, credem că a fost nevoie „să aruncați în luptă” câteva ingredinte profesionale și personale speciale. Ca să fiți un creator de modă cunoscut și recunoscut  – se impunea să faceți diferența – să vă construiți o identitate artistică unică, deci, recognoscibilă. Așadar, în ce constă tușa specifică, care deosebește brandul ELLIS by Eli Lăslean de alte branduri naționale?

– Recunosc că toată viața am căutat o anumită armonie, care să fie amprenta ținutelor create de mine, un echilibru al formelor și al culorilor. Cred că ținutele care poartă eticheta ELLIS au o notă de feminitate și de prestanță, în același timp. O atenție specială îndreptată spre  detalii, o calitate ireproșabilă a materialelor și a execuției.

– Îmbrăcați, nu de puțini ani, femei importante din mass- mesia, sfera politicului, cea artistică. În speță, persoane publice. Potente, atât din punct de vedere profesional, cât și financiar. Există, deci, un anumit profil al clientei care solicită să poarte creațiile dumneavoastră vestimentare?

– În general, clientele ELLIS sunt femei de carieră, care iubesc succesul profesional, dar și personal. Femeia care poartă creațiile noastre este o femeie superbă, care, în primul rând, are un suflet deosebit. Este o femeie inteligentă, preocupată de bine, de carieră, de succesul autentic. Într-adevăr, de-a lungul anilor, mi-au purtat creațiile femei celebre și femei trăind discret și elegant. Modele profesioniste, dar și tinere fericite să sărbătorească cele mai importante momente din viața lor în creațiile Ellis. Femei din media, din lumea artistică, precum Angela Similea, Anca Țurcașiu, Monica Davidescu, Bianca Brad, Mihaela Tatu, Alessandra Stoiecescu, Andreea Marin sau Denise Riffai, dar și de pe cel mai înalt podium al sportului internațional. Nadia Comăneci, Simona Amânar, Simona Halep, Laura Badea sau Maria Olaru sunt doar câteva dintre personalitățile care au ales ELLIS. M-am bucurat și m-am simțit extrem de onorată când, în anul 2015, chiar și prima doamnă a României, Carmen Iohannis, a optat să-mi poarte creațiile pentru întâlniri la nivel înalt, întâlniri oficiale.

– Presupunem că specialistul propune, sfătuiește, consiliază omul care îi cere serviciile. Bănuim că ați trăit și situații în care să întâmpinați rezistență, iar clienta să nu vrea să țină cont de sfaturile primite. Cum gestionați asemenea momente?

– Cu delicatețe, încerc să îmi exprim punctul de vedere, dar, întotdeauna, las la latitudinea clientei să primească sfatul sau. nu. Ea are ultimul cuvânt

– Drumul spre excelență este, în fiecare domeniu de activiatate, sinuos. Necesită, de fiecare dată, talent, curaj, determinare, sacrificii, creare de oportunități, șanse fructificate, nesfârșită răbdare. Considerăm că și în modă se întâmplă la fel. Ai demonstrat. Ești valorizat. Ești sus. Ce este mai greu, să ajungi în vârf sau să te menții acolo?

 – Eu cred că lucrurile trainice se construiesc încet, cu sacrificii, dacă sunt necesare, bineînțeles. Ar fi minunat ca totul să se întâmple fără a depune vreun effort. În viață reală,însă, nu prea e așa. Pentru a ajunge sus și pentru a construi ceva trainic trebuie să muncești și să fii serios. Doar așa ai rezultate pe termen lung. ELLIS reprezintă triumful unui lung șir de eforturi, succesul clădit pe multe eșecuri.

Istoria ELLIS este povestea frumosului care nu vrea să se dea bătut în fața tuturor obstacolelor.

Pentru a te menține în top, trebuie să depui eforturi, să corectezi mereu acolo unde vezi că ceva nu e bine. Trebuie să ai disponibilitatea de a face tot ce e necesar pentru a atinge perfecțiunea. Consider că, până să ajung unde sunt acum, am parcurs toți pașii  ca să pot fi cunoscută și recunoscută de oameni de valoare.

– Sunteți un om bogat?

– Am o bogăție de care sunt foate mândră. De-a lungul timpului, am adus multă fericire în viața clientelor mele, care, știu că mă iubesc – iar lucrul acesta nu se poate cumpăra cu bani.

– Femeia este, în general, preocupată de modă. Să fie în pas cu moda. Dacă se poate. Dar, moda vine și pleacă. Se schimbă mereu. Haina – materialele, linia, concepția – se demodează. Ce ne facem, însă, cu stilul? Înseamnă acesta veșmântul sau include și o chestiune de atitudine, conduită, limbaj, cum porți haina? Ce credeți despre asta?

– Stilul este un limbaj non verbal, evident. Prin felul în care te îmbraci exprimi o latură a personalității tale.

– Am înțeles că anul în curs este foarte prolific pentru dumneavoastră și că vă solicită implicarea într-o serie de evenimente majore. Suntem deja în luna octombrie, așa că vă propunem să faceți sinteza rezultatelor celor mai notabile, în acest sens.

– În acest an am aniversat 30 de ani de ELLIS, prin două gale extraordinare, care au avut loc la București și la Arad. Aceste gale au reprezentat o evocare a clipelor frumoase, care stau în spatele celor 30 de ani de carieră în lumea modei. Au fost mulți ani dedicați frumuseţii, eleganţei, graţiei, feminității, rafinamentului şi bunului gust, pe care nu puteam să îi trec cu vederea, și să nu îi celebrez alături de prieteni, colaboratori, oameni remarcabili, pe care i-am cunoscut într-o carieră de-o viață. Am adus pe podium doamne remarcabile, de toate vârstele, din televiziune, arte, business sau alte domenii. Acestea au defilat, într-un show de excepţie, plin de emoţie şi culoare, atât la București cât și, acasă, la Arad.

Tot în acest an, am implementat la Arad proiectul Elli’s Cool – DISCOVER YOURSELF,  prin intermediul căruia îmi doresc să promovez artele și meseriile în rândul copiilor și tinerilor, pentru a-i ajuta să se dezvolte și să-și descopere talentele. Consider că meseria este brățară de aur și omul care știe să facă ceva, din orice material, este deja un creator și un învingător.Sunt foarte fericită când văd că în jurul meu  debutează tineri creativi și făuritori de frumos. Vreau să dau copiilor și tinerilor curajul de a crede în talentul lor, de a-l manifesta și de a găsi energia necesară pentru ca visul lor să devină realitate. Marea mea bucurie este că îmi e alături fiica Andreei Marin și Ștefan Bănică Jr.- Violeta Bănică, care este ambasadoarea acestui proiect și împreună ne dorim să inspirăm copiii și tinerii, astfel încât arta de a face lucrurile să fie respectată și să fie ceva nobil. În acest an am primit și titlul de Cetățean de Onoare al Aradului, orașul meu natal, pe care îl reprezint cu mândrie și bucurie oriunde merg în țară sau în străinătate. Sunt foarte fericită pentru că, până la urmă, cursa mea cu obstacole a ajuns aici, în acest moment, în care nu pot decât să fiu recunoscătoare celor care au contribuit la formarea mea.

– Parcurgând traseul dumneavoastră profesional, ce însumează trei decenii de activitate – așa cum s-a menționat de mai multe în cadrul acestei discuții – ne dăm seama că ați bifat cam tot ce v-ați propus. Ce ținte au mai rămas de atins pe termen mediu și lung pentru designerul Eli Lăslean?

– Povestea brandului ELLIS, născut la Arad, merge mai departe și mi-aș dori mult să scriu o carte despre asta. De asemenea, mi-ar plăcea să pot să reabilitez meseria de croitor / croitoreasă, care în acest moment este un fel de Cenușăreasă.

– Româncele noastre sunt interesate de aspectul lor, de proiecția lor exterioară. Sunteți o bună cunoscătoare a gusturilor și cutumelor vestimentare, a psihologiei acestora. Ce sfaturi sau sugestii găsiți că ar fi de folos pentru ca femeia română să etaleze o imagine plăcută și reprezentativă pentru femeia secolului 21? Clientă a casei Ellis sau nu.

– Recomandarea mea pentru orice femeie este să poarte haina care îi stă bine, să nu fie subjugată de anumite cutume sau tendințe ale modei, ci să se privească în oglindă și doar dacă îi place ceea ce vede să accepte să poarte o haină cu care să iasă în societate. În acest sens, aș vrea să menționez un citat al marelui creator de modă Yves Saint Laurent: „De-a lungul timpului am învățat că mai importantă decât rochia este femeia care o poartă”.

– Vă mulțumim. Mes dames, la mode passe, mais le style reste.

                                                                         Rodica Bibarț–Oros

Foto: Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *