◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro14.04.2024

120 de colegii și universități din SUA derulează programe de acoperire a „deșerturilor de știri”

Pe măsură ce deșerturile de știri locale cresc, universitățile și studenții intervin. Cu inițiative variind de la birouri de stat cu personal studenți la ziare conduse de școli de jurnalism, aceste parteneriate academic-media susțin știrile locale. „Este o victorie pe termen scurt și o victorie pe termen lung”, spune Penny Muse Abernathy, profesor la Școala de Jurnalism Medill, de la Universitatea Northwestern, co-autor al raportului de știri locale.

Parteneriatele universități-media oferă o acoperire fiabilă a știrilor locale în comunitățile unde este nevoie. În acest proces, studenții dobândesc experiență practică cu luarea deciziilor în comunitate într-un mod care le modelează cariera și viziunile asupra lumii în viitor, relatează reasonstobecheerful.world. „De prea multe ori, în ultimii 20 de ani, am avut tendința să ne concentrăm pe a preda studenților ceea ce presupunem că sunt abilități digitale profesionale pentru era digitală, când, de fapt, jurnalismul în esență îi arată nu numai jurnalistului, ci și cetățeanului cum să folosească gândirea critică și să iadecizii înțelepte”, spune Abernathy.

Prin programele de jurnalism conduse de universități, studenții – sub tutela și supravegherea editorială a membrilor facultății – intervin pentru a completa unele dintre aceste lacune. Modelul nu este nou: Universitatea din Missouri practică o abordare „spital didactic”, care implică studenții în acoperirea știrilor comunitare încă din 1908. Acum, în peisajul media actual, instituțiile de învățământ superior se uită la modul în care pot oferi studenților îmbogățirea experiențelor și contribuția la comunități, explică Richard Watts, care conduce Centrul pentru Știri Comunitare al Universității din Vermont: „Studenților le place să facă lucruri care sunt reale. Există un sentiment de agenție în ceea ce privește scrierea de povești reale pe care oamenii reali le citesc și care fac o diferență reală”.

Există aproximativ 120 de astfel de programe la colegii și universități de pe teritoriul SUA. Centrul pentru Știri Comunitare a descoperit în 2023 că, într-un an, peste 2.000 de studenți jurnalişti din SUA au produs peste 10.000 de știri care au fost publicate; s-a estimat că poveștile ajung la peste 14 milioane de oameni.

Ideea se răspândește; 20 de state americane au o formă de birou de stat condus de universități.

O diferență între mass-media condusă de universități și instituțiile locale tradiționale este că reporterii studenți nu au cunoștințele și relațiile pe termen lung pe care le-ar avea un reporter profesionist. Dar editorii – atât angajați de universități, cât și de instituții de știri comunitare – ajută la furnizarea acestei experiențe. (redacția UZPR)

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *