Facebook nu a reușit să împiedice instituțiile media de stat deținute de China să posteze „dezinformare clară, conspirații și propagandă” despre invazia Ucrainei pe platforma sa, a constatat un nou raport.
Cercetarea organizației non-profit Centrul pentru combaterea urii digitale (CCDH) a descoperit postări care conțin dezinformări „extreme” legate de Ucraina pe paginile de Facebook ale CGTN, Global Times, Xinhua News și T-House, posturi pe care Facebook le-a etichetat anterior drept media controlate. Cele patru numără 283 milioane de urmăritori.
Analiza proprie a Press Gazette a știrilor false referitoare la războiul din Ucraina a constatat că aproape două treimi din peste 600 de cazuri unice de afirmații false sau înșelătoare enumerate în baza de date #UkraineFacts a Rețelei Internaționale de verificare a faptelor au fost răspândite pe Facebook, mai mult decât pe orice alt canal. Multe dintre afirmațiile inflamatorii din postările descoperite de cercetătorii CCDH au fost găsite pe pagina T-House, un site care își propune să-și stabilească „propria cale pentru a vă aduce o nouă perspectivă asupra lumii de astăzi și a dezvălui o China pe care nu ați mai văzut-o niciodată”.
Deși Meta a anunțat că va înăspri propaganda de stat rusă, interzicând instituțiilor mass-media de stat ruse să vândă reclame pe platformele sale, s-a făcut puțin pentru a împiedica mass-media din țările prietenoase cu Rusia să cumpere reclame care ajută la promovarea unei linii pro-Kremlin pe Facebook.
O investigație din 2021 realizată de Press Gazette a dezvăluit modul în care Facebook a luat în trecut bani din China pentru a promova propaganda – în acel caz, permițând presei de stat chineze să plaseze reclame care să minimizeze situația musulmanilor uiguri. „Mass-media de stat chineze sunt departe de a fi voci neutre în acest conflict. Aceasta este o campanie concertată și coordonată pentru a promova narațiunea falsă că acest conflict a fost instigat de altcineva decât Vladimir Putin. Este esențial – de dragul unei discuții publice deschise și informate – ca publicul să aibă acces la informații despre reclamele plătite legate de afaceri curente, alegeri și politică. Am descoperit că Meta a căutat să-și ascundă lăcomia și complicitatea prin limitarea controlului prin Biblioteca lor de anunțuri”, explică directorul executiv al CCDH, Iman Ahmed.
Un purtător de cuvânt de la Meta a declarat pentru Press Gazette că raportul este „iresponsabil” și că afirmațiile sunt „înșelătoare”, notează pressgazette.co.uk.
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024Articole recente
- Festivalul de Dans Folcloric Lyrids, din Vancouver
- Este un semn bun că se dau pensiile mai repede luna aceasta? Mai degrabă, nu!
- Mircea Micu și „Secretul Doamnei de zăpadă”
- Bosnia-Herțegovina. Realitățile
unei țări musulmane cu populație ortodoxă sârbă și catolică croată - Filantropie pentru susținerea jurnalismului.
De la finanțarea tematică până la sprijin în procesele SLAPP - Toată Europa luptă cu dezinformarea
- Ziua Mondială a Libertății Presei 2024.
„O presă pentru planetă.
Jurnalismul în fața crizei de mediu” - Umor și satiră
- „Vatra veche”, nr. 4 (184) aprilie 2024. Brâncuși: o retrospectivă istorică
la Paris
Contact
SEDIUL CENTRALBd. Gral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, Bucureşti, Cod poștal: 010336, Oficiu Poştal 22
Telefon fix: 021.317.92.25
Telefon mobil: 0746.137.911 / 0746.137.914
Telefon legitimații: 0743.394.000
Telefon contabilitate: 0746.137.913
Fax: 021.313.06.72
Program de lucru:
LUNI – JOI 10.00 – 18.00
E-mail:
secretariat@uzp.org.ro
contact@uzp.org.ro
comunicare@uzp.org.ro
radiouzpr@uzp.org.ro
revista@uzp.org.ro
comisiadeatestare@uzp.org.ro
joda@uzp.org.ro
editura@uzp.org.ro