◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Jurnalismul „revoltat”, tot mai ignorat de public

Dezbaterile televizate sunt într-un declin evident de popularitate. Publicul, asaltat de tot felul de știri și de crize, dorește jurnalism aplicat, bazat pe fapte și cât mai sintetizat. În ciuda milioanelor pe care Rupert Murdoch le-a investit în noul său canal de televiziune și a presupusei prezențe magnetice a lui Piers Morgan, cifrele au fost uneori atât de mici, încât agenția oficială de rating nu a înregistrat nici măcar un telespectator, scrie The Guardian.
Radioul bazat pe conversații nu a fost, probabil, niciodată la fel de cunoscut ca acum, iar milioanele care ascultă voci precum podcasterul american Joe Rogan – despre care se spune că și-a vândut emisiunea la Spotify pentru 75 de milioane de lire sterline – arată că piața pentru un amestec de comedie, dezbateri, teoria conspirației și „dezbatere” este uriaș.
În mod clar, nu a existat niciodată o „epocă de aur” a relatărilor fără prejudecăți, mass-media au promovat întotdeauna jurnalismul „revoltat”, iar marii săi jucători și-au folosit de mult influența pentru a exercita puterea fără responsabilitate. Dar în era „pre-vorbirilor”, modelul dominant de succes în știri și afaceri curente a început cu vox pop și a trecut la munca dedicată dezvăluirii poveștilor. În plus, cultura „vorbirii” a intrat de mult în politică.
Cel puțin în Marea Britanie, atracţia „vorbirilor” nesfârșite își arată limitele. „Greșeala de bază a TalkTV, poate, a fost eșecul de a înțelege că politica de polarizare și furie a atins apogeul în 2016 și că (…) cei mai mulți oameni sunt acum obosiți și nu au chef de a petrece ore nesfârșite urmărind și ascultând oameni furioși”, arată publicația.
Războiul din Ucraina a oferit o reamintire a importanței reportajelor pe teren și a expertizei jurnalistice. Ceva comparabil se aplică crizei legate de costul vieții din această țară, care necesită acoperire sensibilă și soluții serioase. „În acest context, cui îi pasă de o viziune asupra lumii care pare să nu se extindă mai departe decât un set de pereți de studio?”, conchide publicația.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *