◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro16.07.2024

Emisiile traficului european, neschimbate de 12 ani

Reglementările UE nu au reușit să reducă în mod semnificativ nivelul emisiilor de carbon de la vehiculele cu motor cu combustie în ultimii 12 aniarată un raport publicat de Curtea de Conturi Europeană (ECA), care a analizat progresul blocului comunitar în reducerea emisiilor de CO2 de la mașini.

În timp ce vehiculele au devenit mai eficiente în ultimul deceniu, câștigurile de eficiență au fost subminate de creșterea greutății și dimensiunilor medii a autoturismelor, potrivit ECA. Auditorii estimează că masa medie a mașinii a crescut cu aproximativ 10% între 2011 și 2022. „Îmbunătățirile continue ale tehnologiei motoarelor și introducerea sistemelor de propulsie hibride au făcut motoarele mai eficiente, dar masa crescută a vehiculului cuplată cu motoare mai puternice depășește progresul tehnologic realizat”, se arată în raport.

În ultimul deceniu, emisiile au rămas constante pentru mașinile diesel, în timp ce au scăzut cu doar 4,6% pentru mașinile pe benzină.

Mașinile hibride, prezentate ca o soluție curată de industria auto prin combinarea ambelor opțiuni de transmisie, au fost considerate în raport ca fiind mult mai poluante decât se anunță.

Analiza a mai constatat că a existat un decalaj major între emisiile vehiculelor declarate de producători, așa cum sunt înregistrate în setările de laborator, și cele emise în condiții reale.

Potrivit Euractiv, în 2021, emisiile din transporturi au reprezentat 23% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră ale UE, mașinile fiind responsabile pentru mai mult de jumătate din această cifră. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *