◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Studiu. Știrile despre empatie contracarează efectul informațiilor „îngrozitoare”

Kathryn Buchanan, profesor de psihologie la Universitatea din Essex, a început să se gândească dacă expunerea publicului la conținut care să cuprindă empatie ar putea contracara efectele negative cunoscute ale consumului de știri îngrozitoare. Simptomele comune includ stres crescut, deznădejde, furie, anxietate și depresie. „Cercetatorul din mine a vrut să știe dacă acest lucru este cvea care se manifestă doar la mine sau ar putea într-adevăr să le facă bine altor oameni”. Așa a început o cercetare care a durat peste cinci ani, ale cărui rezultate au fost publicate recent în revista PLOS One. Buchanan a descoperit că expunerea la știri care conțin un element de bunătate poate ușura efectele citirii știrilor supărătoare: „Văzând bunătatea altora ne ajută să menținem această convingere că lumea nu este atât de rea”.

Echipa condusă de Buchannan a mai descoperit, potrivit Washingron Post, că „există ceva special în ceea ce privește bunătatea – în timp ce poveștile amuzante, cum ar fi papagalii care înjură sau glumele, diminuau efectele știrilor supărătoare, poveștile despre actele de bunătate au fost și mai puternice pe direcția beneficiilor emoționale:

„Urmărirea știrilor care prezintă bunătatea altora are un set real de beneficii cognitive pentru oamen. Servește ca un fel de buton de resetare, care ne permite să avem încredere în umanitate”.

Cercetarea lui Buchannan a mai indicat importanța de a cunoaște unele dintre lucrurile bune care se întâmplă și, de asemenea, că „poveștile de presă înălțătoare au mai multe șanse să promoveze un comportament pozitiv”. (redacția UZPR)

Foto: Waldemar/Unsplash

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *