◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Norvegia amendează Meta cu 100.000 de dolari pe zi pentru nerespectarea regulilor de protecție a datelor

Agenția norvegiană de protecție a datelor Datatilsynet a anunțat că va începe să amendeze proprietarul Facebook și Instagram, Meta, cu aproape 100.000 de dolari pe zi, începând cu 14 august, pentru că a sfidat interdicția de a folosi informațiile personale ale utilizatorilor pentru a-i viza cu reclame.

Tobias Judin, șeful departamentului internațional al Datatilsynet, a declarat că amenda este legată de o decizie luată pe 14 iulie, în care agenția „a impus temporar o interdicție a publicității comportamentale pe Facebook și Instagram”: „Reclamele comportamentale ale Meta implică supravegherea intruzivă a utilizatorilor săi, având un impact negativ asupra dreptului acestora la protecția datelor și la libertatea de informare”,

Argumentația organismului de protecție norvegian include faptul că pe platforme sunt multe grupuri vulnerabile, cum ar fi „tinerii, vârstnicii și persoanele cu dizabilități cognitive”. „Suntem, de asemenea, îngrijorați de faptul că datele personale sensibile pot fi utilizate în scopuri publicitare. Prin urmare, am constatat că practicile Meta sunt contrare legii privind protecția datelor”, a adăugat Judin, citat de EURACTIV.

Gigantul rețelelor sociale a declarat că intenționează să ceară utilizatorilor din Uniunea Europeană, SEE (Spațiul Economic European) și Elveția să își dea acordul înainte de a permite publicitate direcționată în rețelele sale. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *