◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Studiu Pew Research Center. Publicul caută informații imparțiale

Rețelele sociale au crescut de la 9% la 19% ca sursă de știri în ultimii doi ani. Practic, internetul continuă să erodeze televiziunea, radioul și ziarele ca sursă de știri pentru americani, potrivit rezultatelor celui mai recent sondaj Pew Research Center, care a evaluat peisajul în schimbare al știrilor, proliferarea dispozitivelor mobile și a rețelelor sociale. Toate acestea accelerează trecerea către consumul de știri online, 39% dintre participanți susținând că își citesc știrile online – față de 33% în urmă cu doi ani.

Televiziunea rămâne, la rândul său, o sursă de frunte pentru informare – printre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani, o treime s-au uitat la unele știri tv, în scădere, totuși, față de 49 de procente în 2006. Dintre cei sub 30 de ani, doar 13% declară că au citit un ziar digital sau tipărit, 33% afirmând că au citit știri pe o rețea de socializare.

 

Rețelele sociale, sursă în creștere

Un detaliu relevant pentru percepția publicului asupra informării este acela că în proporție de 64%, cei chestionați au spus că preferă surse de știri care nu susțin un anumit punct de vedere, cu 26 de procente susținând că doresc știri de la surse care le împărtășesc punctul de vedere politic. Yahoo, Google, știrile locale au fost printre primele surse de știri online numite de respondenți.

De asemenea, potrivit sondajului citat de cnet.com, populația cu vârsta între 18 ani și 24 de ani consumă cele mai puține știri. În general, 41% dintre cei chestionați folosesc site-uri de rețele sociale.

E de altă parte, știrile naționale nu s-au dovedit de interes: doar 43% dintre respondenți au spus că urmăresc știrile de la Washington, cu 57% afirmând că nu le urmăresc aproape deloc. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *