◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro30.04.2024

UNESCO cere statelor lumii să interzică telefoanele inteligente în școli

Agenția ONU pentru educație, știință și cultură, UNESCO, susține că interzicerea folosirii telefoanelor inteligente la școală va îmbunătăți învățarea și va proteja copiii de agresiunea online și cere ca smartphone-urile să fie interzise în sălile de clasă din întreaga lume.

Un Raport pe această temă a relevat faptul că există dovezi că utilizarea excesivă a telefonului mobil este legată de performanțe educaționale mai slabe ale copiilor.

De asemenea, experții ONU au detaliat că nivelurile ridicate de timp petrecut pe ecran are avut un efect negativ asupra stabilității emoționale a celor mici.

Apelul de a interzice smartphone-urile, menționează documentul, este o manieră de a transmite un mesaj că tehnologia digitală – inclusiv utilizarea inteligenței artificiale – ar trebui să vină întotdeauna după „viziunea centrată pe om” a educației.

UNESCO a subliniat necesitatea interacțiunii față în față atât pentru profesori, cât și pentru elevi, mai ales într-un moment în care mai multă învățare se deplasează online.

Directorul general al UNESCO, Audrey Azoulay, a declarat: „Revoluția digitală are un potențial incomensurabil, dar, așa cum au fost exprimate avertismente cu privire la modul în care ar trebui să fie reglementată în societate, trebuie acordată o atenție similară modului în care este utilizată în educație. Folosirea acesteia trebuie să fie pentru experiențe de învățare îmbunătățite și pentru bunăstarea elevilor și profesorilor, nu în detrimentul acestora. Conexiunile online nu înlocuiesc interacțiunea umană”.

Potrivit itv.com, UNESCO a analizat 200 de sisteme educaționale din întreaga lume și a estimat că una din șase țări a interzis smartphone-urile în școală. Cea mai recentă țară care a luat măsuri este Țările de Jos, unde s-a anunțat că telefoanele, tabletele și ceasurile inteligente vor fi interzise în sălile de clasă din ianuarie 2024.

În Irlanda, comunitatea din orașul Greystone s-a unit pentru a interzice copiilor din școala primară să aibă telefoane inteligente. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *