◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Mass-media din Germania acuză Google că „abuzează de puterea sa de piață”

Industria mass-media și de publicitate din Germania a criticat Google pentru eliminarea cookie-urilor de la terțe părți pe care intenționează să o implementeze în browserul său Chrome până în 2023, deoarece i-ar putea priva de o sursă profitabilă de venituri, relatează EURACTIV Germania.

O alianță largă a asociațiilor din industria mass-media și a comunicațiilor a publicat un document de poziție care se opune planului Google. Cele opt asociații, care reprezintă aproape întregul peisaj publicitar și media din Germania, au trimis o scrisoare Comisiei Europene, susținând că mișcarea planificată de Google ar fi un abuz asupra poziției sale dominante pe piață. Browserul Chrome are o cotă de piață la nivel mondial de aproximativ 65%. Acest lucru ar putea cauza dificultăți financiare semnificative companiilor media, editorii online pot suferi pierderi de venituri de până la 70%. Datele colectate din cookie-uri sunt una dintre pietrele de temelie ale media online, care difuzează reclame adaptate utilizatorilor de internet. Cu toate acestea, în timp ce Google va continua să acceseze datele pe care le colectează, agenții de publicitate se vor confrunta cu obstacole masive în utilizarea datelor în mod legal.„Prin comportamentul său, Google abuzează de puterea sa de piață sub pretextul protecției datelor și denaturează concurența liberă pe piețele de publicitate online”, se arată în scrisoare. Autorii acuză, de asemenea, Google că acționează ca „legislator substitut”.

De partea sa, Google a susținut că noile măsuri au fost dezvoltate pentru a asigura un „internet mai privat și mai sigur”.

Comisia Europeană a deschis o investigație împotriva Google, în iunie 2021, pentru a evalua un posibil comportament anticoncurențial în publicitatea online.

Grupurile de protecție a datelor și-au exprimat anterior îngrijorarea că introducerea de noi dispozitive de urmărire ar putea duce la o eludare a normelor UE privind protecția datelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *