◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.04.2024

Google testează intrarea inteligenței artificiale în presă „pe ușa din față”

Google testează un produs care utilizează tehnologia inteligenței artificiale pentru a produce știri, prezentându-l unor giganți media, inclusiv The New York Times, The Washington Post și proprietarul The Wall Street Journal, News Corp, potrivit unor surse citate de New York Times.

 

„Îndepărtarea industriei editoriale de capcanele AI generative”

Instrumentul, cunoscut intern sub titlul de lucru Genesis, poate prelua informații – detalii despre evenimente curente, de exemplu – și poate genera conținut de știri, au spus sursele, vorbind cu condiția anonimatului.

Una dintre cele trei persoane familiarizate cu produsul afirmă că Google crede că Genesis ar putea servi ca un fel de asistent personal pentru jurnaliști, automatizând unele sarcini, pentru a elibera timp și că gigantul tehnologiei îl percepe ca pe o unealtă care ar putea ajuta la îndepărtarea industriei editoriale de capcanele AI generative.

Unii dintre directorii care au văzut prezentarea Google au descris-o ca fiind „neliniştitoare”. De partea cealaltă, Jenn Crider, purtătoare de cuvânt Google, a declarat că „în parteneriat cu editorii de știri, în special cu cei mai mici, ne aflăm în primele etape de explorare a ideilor pentru a putea oferi instrumente activate de AI pentru a ajuta jurnaliștii în munca lor”.

 

„Nu pot înlocui rolul esențial pe care îl au jurnaliștii”

La două luni după debutul celebrului ChatGPT, Microsoft, investitorul și partenerul principal al OpenAI, a adăugat un chatbot similar, capabil să aibă conversații text deschise pe aproape orice subiect, la motorul său de căutare pe internet – Bing. Dar răspunsurile ocazional inexacte, înșelătoare și ciudate ale botului au atras atenția.

Chatbot-ul Google, numit Bard, a fost lansat pentru un număr limitat de utilizatori din Statele Unite și Marea Britanie. Conceput inițial ca un instrument creativ pentru a redacta e-mailuri și poezii, acesta poate genera idei, poate scrie postări pe blog și poate răspunde la întrebări cu fapte sau opinii. Iar gigantul de căutare Baidu a dezvăluit primul rival important, venit din China, la ChatGPT. Debutul lui Ernie, prescurtare de la Enhanced Representation through Knowledge Integration, s-a dovedit însă a fi un eșec, după ce s-a dezvăluit că a fost înregistrată o demonstrație… „live” a botului. „Pur și simplu aceste instrumente nu pot înlocui rolul esențial pe care îl au jurnaliștii în relatarea, crearea și verificarea articolelor. În schimb, ar putea oferi opțiuni pentru titluri și alte stiluri de scriere”, susține Crider.

 

Poate fi afectată credibilitatea  instrumentului și a organizațiilor de știri care îl folosesc

Un purtător de cuvânt al News Corp a declarat: „Avem o relație excelentă cu Google și apreciem angajamentul pe termen lung față de jurnalism”. Dar Jeff Jarvis, profesor de jurnalism și comentator media, a spus că noul instrument Google, așa cum este descris, are potențiale avantaje și dezavantaje. „Dacă această tehnologie poate furniza informații reale în mod fiabil, jurnaliștii ar trebui să folosească instrumentul. Dacă, pe de altă parte, este folosit greșit de către jurnaliști și organizațiile de știri, pe subiecte care necesită nuanță și înțelegere culturală, atunci ar putea afecta credibilitatea nu numai a instrumentului, ci și a organizațiilor de știri care îl folosesc”, a spus Jarvis, directorul Centrului Tow-Knight pentru Jurnalism Antreprenorial de la Craig Newmark Graduate School of Journalism, Universitatea New York. (redacția UZPR)

Foto: Hatice Yardim/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *