◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro21.02.2024

Cum poate fi atrasă Generația Z către știri…

Pentru mulți editori de știri, generația Z și tinerii mileniali pot părea un grup evaziv de cititori. După ce au crescut în era internetului, rețelele sociale tind să fie cea mai mare sursă de știri pentru tinerii occidentali. Dar un nou raport al News Media Alliance, care reprezintă editorii din Statele Unite, a constatat că 33% dintre americanii cu vârsta cuprinsă între 21 și 29 de ani ar fi dispuși să plătească pentru știri, inclusiv pentru cele locale. „The Key To Gen Z”, cercetare care se bazează pe un sondaj efectuat pe sute de americani cu vârste între 21 și 29 de ani, a investigat modul în care editorii pot transforma persoanele de 20 de ani în cititori – și, eventual, cititori plătitori.

Știri credibile

Consumatorii în vârstă de 20 de ani vor „știri credibile”. Pentru ei, experții consideră oportune „posturi de știri online”, care să adune cât mai mulți auditori tineri.

Mai departe, Generația Z se simte „criticată pe nedrept de către generațiile anterioare”.

Raportul sugerează că editorii ar trebui să trateze cu seriozitate interesele tinerilor cititori – în special preocupările lor sociale. „În loc să fie respinși atunci când pasiunile sau preferințele lor par neconvenționale, este recomandată reformularea acestora și percepția pozitivă”, arată cercetarea citată de pressgazette.co.uk. Aproximativ 54% dintre cei în vârstă de 20 de ani chestionați au enumerat problemele de justiție socială ca fiind o problemă importantă pentru ei, urmată de schimbările climatice (50%), drepturile femeilor (50%), reforma sănătății (48%) și datoriile studenților (48%). Pe de altă parte, 60% au spus că ar folosi un brand de știri local, iar 33% s-au declarat dispuși să plătească pentru conținutul de presă.

Relatare imparțială, bazată pe fapte

Sondajul a mai constatat că simpla prezență online a brandurilor media nu este suficientă pentru a-i atrage pe cititorii tineri. În schimb, este preferată experiența de utilizator interesantă din punct de vedere vizual. „Generația Z este obișnuită cu o experiență web frumoasă și consideră că știrile scrise ar trebui bine susținute cu imagini atrăgătoare, conținut video și design grafic sofisticat”, arată cercetarea.

Pe de altă parte, raportul identifică probleme de credibilitate pentru știrile locale și naționale. „Acest public tânăr dorește o relatare credibilă, imparțială, bazată pe fapte”, se mai arată în raport: „Diversitatea opiniilor – 65% – sporește credibilitatea, la fel ca și prezentarea știrilor într-o manieră directă, cu mai multe opinii – 59%”.

Dintre respondenții participanți la sondaj, 38% au declarat că sunt consumatori de știri prin televiziunea locală, 31% prin televiziunea națională, 27% printr-un ziar sau site web național și 23% printr-un ziar sau site web local.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *