◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Jurnalism în 2022. Comunitate și caritate

Două dintre cele mai promițătoare modalități de combatere a declinului jurnalismului au fost creșterea numărului jurnaliștilor-antreprenori care își lansează propriile startup-uri locale de știri și atragerea fondurilor de caritate ca flux-cheie de venituri pentru jurnalism.

Comunitățile locale, în frunte cu filantropii, cu lideri civici, rezidenți obișnuiți și jurnaliști au început să preia din ce în ce mai mult inițiativa în lansarea de noi companii de știri locale, pentru a compensa golurile survenite odată cu declinul presei locale.

În ultimii 10 ani a avut loc o explozie de startup-uri de știri digitale locale, independente (atât nonprofit, cât și cu scop lucrativ) în SUA și Canada. Un studiu realizat de Project Oasis din acest an (cu Google News Initiative, LION Publishers și Universitatea din Carolina de Nord) a constatat că au existat 120 de startup-uri independente de știri locale în 2010 și peste 700 în 2020, dintre care majoritatea au fost lansate în anii mai recenți. Studiul a constatat că aceste startup-uri au fost aproape întotdeauna înființate de jurnaliști individuali, dintre care majoritatea au folosit fonduri personale și economii pentru pornire. Și deși acești antreprenori au făcut o muncă vitală pentru comunitățile lor, aceste organizații în general rămân mici și fragile: doar 20% spun că sunt sustenabile financiar.

O tendință paralelă de a aborda golurile de știri a fost creșterea filantropiei pentru a finanța jurnalismul local, un flux central de venituri atât pentru organizații nonprofit, cât și, din ce în ce mai mult, pentru profituri. Un raport Media Impact Funders folosind date Candid a constatat că, în perioada 2009-2021, un total de 19,6 miliarde de dolari au fost acordate de către fundațiile din SUA către media, din care 1,1 miliarde de dolari din această sumă oferită de fundațiile comunității locale. Dar numai 124 de milioane de dolari din fondurile media ale fundațiilor comunitare au fost în mod special direcționate către jurnalism în acești ani. Practic, fundațiile comunitare din SUA au oferit un total de 55,5 miliarde de dolari în acea perioadă, făcând ca jurnalismul să beneficieze de fapt de 0,2% din finanțarea fundațiilor comunitare din SUA, dar, în același timp, arătând cât spațiu este disponibil pentru acest tip de finanțări.

Se estimează că domeniul jurnalismului va beneficia din ce în ce mai multe de apariția a noi startup-uri locale de știri lansate de filantropii locale și, adesea, ca parte a unor coaliții mai largi care includ, de asemenea, mai mulți finanțatori și alți actori civici locali.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *