◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro18.05.2024

Inteligența artificială deja generează concedieri și recalificări…

Un recent raport elaborat de Goldman Sachs susține că inteligența artificială (AI) ar putea înlocui echivalentul a 300 milioane de locuri de muncă cu normă întreagă.

Potrivit documentului, 46% din sarcinile din administrație și 44% din profesiile juridice ar putea fi automatizate. Raportul subliniază, de asemenea, că introducerea AI ar putea stimula productivitatea și creșterea și ar putea crea noi locuri de muncă.

Există deja câteva dovezi în acest sens.

IKEA a recalificat mii de lucrători de call center pe posturi de consilieri de design, întrucât 47% din apelurile clienților sunt acum gestionate de un sistem AI numit Billie.

Un sondaj recent realizat de Boston Consulting Group (BCG), care a chestionat 12.000 de lucrători din întreaga lume, a constatat că o treime era îngrijorat că vor fi înlocuiți la locul de muncă de AI, personalul din prima linie fiind mai preocupat decât managerii.

Și actorul Alejandro Graue și-a pierdut contractile de voce off în favoarea unui sistem AI.

Și Dean Meadowcroft a fost copywriter într-un mic departament de marketing… până recent. Potrivit BBC, sarcinile sale au inclus scrierea de comunicate de presă, postări pe rețelele sociale și conținut general pentru compania sa. Dar firma sa a introdus un sistem de inteligență artificială. „În acel moment, ideea era că ar lucra alături de copywriteri umani principali, pentru a ajuta la accelerarea procesului, în esență să simplifice lucrurile. Dar afăcut ca nimeni să nu mai iasă în evidență, iar conținutul a trebuit să fie verificat de personalul uman”, detaliază Meadowcroft. Pe de altă parte, însă,

ceea ce i-ar putea lua unui copywriter uman între 60 și 90 de minute pentru a scrie, inteligenței artificiale îi ia 10 minute – sau mai puțin. La aproximativ patru luni după introducerea AI, echipa lui Meadowcroft a fost concediată. „Am râs de ideea ca AI să înlocuiască scriitorii sau să-mi afecteze munca, până când a făcut-o”, a spus fostul copywriter, care acum lucrează pentru un furnizor de asistență pentru angajați, care oferă personalului consiliere privind bunăstarea și sănătatea mintală. Lucrul cu inteligența artificială face acum parte din munca sa… (redacția UZPR)

Foto: Michael Dziedzic/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *