◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro22.05.2024

Jurnalismul de investigație atrage și fidelizează publicul plătitor

Editorul The Guardian Katharine Viner a dezvăluit recent că investigațiile jurnalistice atrag publicul, care este și mai mult fidelizat în cazul în care aceste materiale de presă sunt urmate de acțiuni legale din partea celor vizați, relatează pressgazette.co.uk.

Viner a exemplificat cu The Guardian, susținând că  „jurnalismul de investigație al publicației este un factor major al contribuțiilor care vin de la abonați”. Guardian Media Group a raportat anul trecut venituri de 255,8 milioane de lire sterline, în creștere cu 13% față de 2021, marcând cea mai mare cifră de afaceri anuală din 2010. Creșterea s-a datorat în principal veniturilor de la cititorii digitali – contribuții și abonamente.

În cadrul conferinței Sir Harry Summit, Viner a detaliat pe marginea importanței comerciale a jurnalismului de investigație: „Cu cât este mai grea investigația, cu cât avem mai multe atacuri legale, cu atât cititorii vin spre noi și ne sprijină mai mult. Cred că este un model cu adevărat inspirator pentru jurnalismul de investigație. Ceea ce a fost foarte clar încă de la început a fost că cititorii doreau cu adevărat să plătească pentru cea mai serioasă și mai dificilă relatare de investigație. Cititorii ne-au arătat calea”, a punctat Viner.

Echipa de investigații de la The Guardian a crescut la „de aproximativ patru” de când și-a început activitatea, în 2015. Viner a dezvăluit că publicația va lansa în curând o echipă de investigații în SUA.

Cu aceeași ocazie, Deborah Turnness, directorul executiv al BBC News and Current Affairs, a dezvăluit că în curând va lansa un „nou brand în cadrul brandului” numit BBC Verify. Acesta va avea drept scop „să tragă cortina” de pe activitatea de investigație a jurnaliștilor și să introducă „transparență radicală”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *