◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Studiu. Algoritmul TikTok ține publicul la distanță de știri

Având în vedere cantitatea de atenție pe care TikTok o primește de la orice persoană cu vârsta sub 30 de ani, ar trebui să fie un focus al organizațiilor de știri,în eforturile lor de a atrage un public mai tânăr. Dar TikTok s-a dovedit a fi destul de inospitalier cu știrile: elimină link-urile pe care editorii le-ar putea folosi pentru a scoate utilizatorii din aplicație, face puține pentru a eticheta știrile sau pentru a ajuta utilizatorii să-și evalueze credibilitatea și, spre deosebire de alte aplicații, oferă puține stimulente financiare. editorilor de știri. În ansamblu, TikTok este un teren ostil pentru știri, notează niemanlab.org. Cercetătorii au descoperit că sistemele de recomandare algoritmică ar putea bloca oamenii în mod eficient de la conținutul de știri – preocupare adesea exprimată de „bule de filtrare”.

Cum se descurcă știrile în mijlocul mării de conținut care stăpânește pe un utilizator tipic TikTok? Un nou studio, publicat în revista New Media & Society, care îi citează pe cercetătorii Nick Hagar (New York Times) și Nicholas Diakopoulos, de la Universitatea Northwestern, a găsit câteva modalități de a analiza rolul știrilor în algoritmul TikTok.

Din cele peste 700 de hashtag-uri în tendințe colectate, doar unul – #breakingnews – era legat de știri, nu era proeminent și conținea, de asemenea, o cantitate bună de dezinformare și de videoclipuri de comedie. Ceea ce este îngrijorător în ceea ce privește rezultatele a fost că algoritmul a răspuns abia la un interes exprimat de știri de către utilizatorii săi virtuali. „Cu alte cuvinte, dacă vrei să vezi știri pe TikTok, trebuie să împingi puternic împotriva valului algoritmului. Experiența de evitare a știrilor pe TikTok pare să se întâmple aproape implicit, ca o chestiune de design”, au scris Hagar și Diakopoulos.

Autorii au contrastat această dinamică cu cercetările recente ale Pew, care constată că doar o treime dintre utilizatorii adulți de TikTok spun că primesc în mod regulat știri pe platformă. Organizațiile de știri sunt astfel e de o parte atrase de locul în care din ce în ce mai mulți utilizatori primesc știri, iar pe de altă parte în imposibilitatea de a ajunge la acești utilizatori prin algoritmul TikTok. (redacția UZPR)

Foto: Gerd Altmann/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *