◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024

Studenții europeni cred că folosirea chatbot-urilor în timpul examenelor este înșelăciune

Studenții au o percepție pozitivă în privința ChatGPT, dar se declară nesiguri în privința înșelăciunii, arată rezultatele unui  studiu realizat de Universitatea de Tehnologie Chalmers, din Suedia.

Potrivit rezultatelor cercetării derulate pe scară largă în Europa față de AI în învățământul superior, studenții sunt pozitivi față de instrumentele de inteligență artificială, dar unde se află limita pentru înșelăciune se dovedește neclar.

Conform sondajului, aproximativ 56% dintre studenți au fost pozitivi cu privire la utilizarea chatbot-urilor în studiile lor și 35% folosesc ChatGPT în mod regulat. Cu toate acestea, 62% dintre studenți au spus că cred că folosirea chatbot-urilor în timpul examenelor este înșelăciune.

Majoritatea respondenților au considerat că chatbot-urile și instrumentele lingvistice AI îi fac mai eficienți ca studenți și, de asemenea, au susținut că astfel de instrumente le îmbunătățesc scrierea academică și abilitățile lingvistice generale. Aproape 95% dintre studenții care au participat la sondaj sunt familiarizați cu ChatGPT, majoritatea folosesc instrumentul, iar 35% folosesc chatbot-ul în mod regulat.

Cu toate acestea, în ciuda atitudinii lor pozitive față de AI, mulți studenți se simt anxioși și nu au îndrumări clare despre cum să folosească AI în mediile de învățare în care se află. „Majoritatea studenților nu au idee dacă instituția lor de învățământ are reguli sau linii directoare pentru utilizarea responsabilă a inteligenței artificiale și, desigur, este îngrijorător. În același timp, o majoritate covârșitoare este împotriva interzicerii inteligenței artificiale în contexte educaționale”, a spus Hans Malmstrom, profesor la Departamentul de Comunicare al Universității, citat de edexlive.com.

Mulți studenți percep chatboții ca pe profesori care pot pune întrebări sau de la care pot obține ajutor, de exemplu cu explicații ale conceptelor sau cu rezumate de idei. Dar, în același timp, spun că chatbot-urile ar trebui să fie folosite ca ajutor, nu să înlocuiască propria gândire critică a studenților.(redacția UZPR)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *