◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Platformă de știri a Generației Z,
pentru Generația Z. Informații „sănătoase,
legitime, credibile, interesante și informative”

Potrivit rezultatelor unui studiu realizat de Morning Consult, circa 50% din reprezentanții Generației Z utilizează rețelele sociale ca surse principale de știri. Cu tot mai mulți tineri îndepărtându-se de sursele tradiționale de informare, cum ar fi ziarele, știrile tv și radioul, instituțiile media au fost nevoite să facă schimbări pentru a ajunge la telespectatorii și ascultătorii mai tineri. Jurnalista Elise Labott, care a lucrat mulți ani pentru CNN, profesor în cadrul School of International Service, punctează faptul că este nevoie de mai multe surse de știri axate pe interesele tinerilor și de tineri jurnaliști cetățeni. Așa a luat naștere Zivvy, o platformă de știri a Generației Z, pentru Generația Z.

 

Atragerea celor care se simt lăsați pe dinafară

În 2020, în timpul pandemiei de COVID-19, Labott a început să predea și a formulat ideea care a devenit în cele din urmă Zivvy. Jurnalista a colaborat cu un fost coleg de la CNN, Eric Weisbrod, care a ajutat la construirea unei prezențe pe rețelele sociale. În perioada petrecută ca jurnalist, Labott și-a dat seama că tinerii erau lăsați în afara discuțiilor despre viitorul știrilor și mass-media și, ca urmare, deveneau din ce în ce mai detașați de acestea. „Rolul meu este să-i ajut pe tineri să-și asume rolul liderului, iar asta începe prin a fi un consumator de știri informat și alfabetizat în media. Cred că tinerii au renunțat la media tradițională și consideră că nu este relevantă pentru viața lor. Ei simt că nu au o voce în problemele care le modelează viitorul, așa că am decis să creez acest startup”, susține Labott.

 

Combinarea elementelor și eticii media tradiționale cu tehnologia modernă

Startup-ul Zivvy a fost creat cu un singur obiectiv: să informeze, să implice și să împuternicească următoarea generație de consumatori de media. Scopul platformei este de a întâlni consumatorii de știri din Generația Z acolo unde aceștia tind deja să obțină majoritatea informațiilor lor – pe rețelele sociale. „Știrile nu ar trebui să fie o corvoadă și ne concentrăm pe combinarea elementelor fundamentale și eticii media tradiționale cu tehnologia modernă și crearea de conținut”, detaliază Labott, potrivit american.edu.

Astfel, Zivvy este o sursă unică de știri, deoarece conținutul său este complet prezentat pe platformele de social media, inclusiv Instagram, TikTok și YouTube. Zivvy folosește colaboratori și creatori din Generația Z din întreaga țară pentru a relata știri atât naționale, cât și internaționale. Creatorii sunt adesea implicați pe teren în diverse evenimente și campanii și filmează videoclipuri scurte, care explică subiectul într-un mod imparțial și necomplicat. „Folosim tineri creatori pentru că tinerii vor să se vadă reflectați în știri. De asemenea, vrem să oferim tinerilor o legătură către viitorul lor, așa că atunci când există o problemă și tinerii au un rol important în ea, îi găsim pe acei oameni de pe teren care să acopere acele povești”, explică Labott.

 

Adaptare la „cultura derulării”

Un factor cheie în producerea unei acoperiri de știri de calitate este verificarea faptelor, iar Zivvy face o prioritate din imparțialitate în relatarea și acoperirea știrilor. Utilizând surse verificate și un grup divers de colaboratori, Zivvy ajută consumatorii tineri să acceseze informații credibile într-un format interesant și informativ. „Tinerii consumă mass-media în moduri diferite, iar știrile pentru ei sunt acest tip de cultură a derulării. Scopul nostru este să le oferim informații sănătoase, legitime, credibile, interesante și informative, în timp ce ne adaptăm la cultura derulării. Concentrarea noastră este pe incluziune și respectă diferitele experiențe de viață ale oamenilor. Cred că o parte din ceea ce încercăm este un fel de teren comun, cu conversații incomode despre probleme și respectând faptul că nimeni nu are neapărat dreptate sau că gândește greșit”, adaugă Labott. (redacția UZPR)

Foto: Daria Nepriakhina/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *