◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Cum se combate evitarea știrilor: jurnalism de soluții, teme axate pe probleme și… o picătură de pozitivitate

Directorul executiv al startup-ului de buletine informative din Marea Britanie The Know înțelege „de ce oamenii evită știrile”, dar dorește să-i atragă cu jurnalism de soluții, selecție de subiecte axate pe probleme și… o picătură de pozitivitate.

The Know are 50.000 de abonați în buletinul său zilnic de știri și un rezumat săptămânal de vineri. Majoritatea abonaților s-au înscris în ultimul an.

Cu o rată de deschidere de 46% pe buletinul informativ zilnic, Anderson Clark susține că numărul de cititori al publicației sale crește cu o rată de aproximativ 10% pe lună.

The Know a evoluat într-un editor de buletine informative care speră să combată evitarea știrilor, mai ales după sosirea directorului executiv Lynn Anderson Clark, care a condus parteneriate globale la Tortoise Media și parteneriate la NBC Universal, din SUA. „Institutul Thomson Reuters din Oxford are o statistică ce spune că 46% dintre britanici au evitat în mod activ știrile la un moment dat în ultimul an… Înțeleg de ce oamenii evită știrile. Treaba mea este să întreb oamenii cum este relația lor cu știrile.

Trebuie să schimbăm percepția actuală. Trebuie să ținem oamenii informați”, afirmă Clark, potrivit pressgazette.co.uk.

Răspunsul lui Know la evitarea știrilor a fost „cităm foarte multe surse, ne dăm seama unde este esența, eiminăm editorialul editorialul și scriem despre problemele care contează cel mai mult pentru publicul nostru”. Know folosește, de asemenea, o structură consistentă. Fiecare buletin informativ începe cu ceea ce Anderson Clark a numit „înveselirea” – o știre pozitivă. „Nu suntem un portal de știri positive, dar începem de acolo”, punctează Clark.

Cercetările privind publicul au indicat că 87% dintre cititorii The Know au donat timp sau bani unei cauze în anul precedent. Fiecare buletin informativ include o serie de știri scurte, o întrebare cu tematică de știri și o funcție care sugerează o recomandare de produs sau serviciu din partea unuia dintre cei șase angajați ai The Know.

Formula pare să funcționeze: Anderson Clark primește de la cititori „cinci până la zece” e-mailuri de susținere zilnic. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *