◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024

Avertisment al Curții de Conturi Europene. Politica agricolă comună roiește de conflicte de interese

Politica agricolă comună (PAC) a UE rămâne în continuare vulnerabilă la conflictele de interese, datorită lacunelor de transparență și lipsei de măsuri pentru a detecta situațiile cu risc, potrivit unui nou raport de supraveghere publicat de Curtea de Conturi Europeană.

Documentul a explorat modul în care problema este abordată în politicile agricole și de coeziune, cele două domenii cu cele mai mari cheltuieli din UE, care, împreună, reprezintă aproximativ jumătate din bugetul UE. Potrivit raportului, în prezent nu există o imagine de ansamblu asupra a câți bani UE sunt afectați de această problemă, în timp ce măsurile suficiente pentru a îmbunătăți transparența și a proteja avertizorii nu sunt încă în vigoare. De asemenea, multe state membre întârzie în transpunerea regulilor de protecție a persoanelor care raportează încălcări ale legislației UE, notează documentul.

Normele UE impun tuturor persoanelor implicate în gestionarea fondurilor UE atât la nivelul UE, cât și la nivel național să evite orice conflict de interese care decurge din afinități politice sau naționale, interes economic sau orice alt interes personal direct sau indirect. Atunci când este identificat un conflict de interese perceput sau real, autoritatea relevantă este obligată să se asigure că persoana în cauză încetează orice activitate asociată cu problema. Dar, la nivel național, aceste declarații sunt cel mai frecvent auto-raportate, ceea ce înseamnă că se pot dovedi nesigure, potrivit EURACTIV. În plus, verificarea încrucișată a informațiilor poate fi dificilă din cauza capacității administrative insuficiente, a regulilor de protecție a datelor și a dificultăților generale asociate cu obținerea transparenței depline, au observat auditorii. De exemplu, în țările examinate – Germania, Ungaria, Malta și România – autodeclarațiile nu au fost obligatorii pentru membrii guvernului implicați în luarea deciziilor cu privire la programele UE și alocarea fondurilor aferente, în ciuda faptului că reglementările impun acest lucru în mod explicit din 2018.

Raportul a vizat, de asemenea, cultura „ușilor rotative” a personalului care trece de la roluri publice oficiale la roluri din sectorul privat în același domeniu, despre care se spune că „creează intrinsec un risc de conflicte de interese”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *