◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro30.04.2024

The News Movement demonstrează
că publicul Generației Z poate fi atras
spre știrile profesioniste

The News Movement (TNM) este punctul de întâlnire al abilităților și experienței a cinci personalități de top – Kamal Ahmed (fost director editorial al BBC News), William Lewis (fost CEO al Dow Jones, Publisher, The Wall Street Journal), Ramin Beheshti (fostul Group Chief Product and Technology Officer la Dow Jones), Eleanor Breen (fost șef de personal la Dow Jones) și Dion Bailey (fost VP, Head of Technology and Architecture la The Wall Street Journal). Cercetările companiei arată că 75% dintre cei mai tineri, în special cei cu vârsta între 18 și 25 de ani, primesc prima lor informație despre orice problemă pe rețelele sociale.

Evitarea știrilor și scăderea lipsei de interes continuă să fie provocări majore pentru editorii care doresc să găsească și să implice noi audiențe: în general, 36% dintre respondenți spun că încearcă în mod activ să evite știrile, potrivit Reuters Institute Digital News Report 2023. „Acești tineri consumatori se mută în spații noi, adesea populate de dezinformare. Spații populate nu de jurnalism, nu de rigoarea faptelor, de informații relevante non-partizane, ci de oameni care vor să-i doboare… care încearcă să le spună că lucrurile sunt adevărate când nu sunt. Treaba noastră este să abordăm asta”, a spus Ahmed.

 

„Construim comunități, luăm oamenii în călătorii jurnalistice”

2022 a fost primul an de operațiuni live ale TNM. Creșterea sa a fost substanțială și susținută, iar cifrele vorbesc de la sine. TNM a mărit dimensiunea primului său brand destinat publicului – TNM Editorial – de la 0 la 160.000 de urmăritori, o cifră care crește cu 15 la sută de la o lună la lună. Noua sa achiziție, The Recount, a crescut cu 45% din 2021 până în 2022. De asemenea, înregistrează peste 80 de milioane de vizualizări pentru TNM Editorial și o rată medie de implicare de 10%, potrivit ifra.org. Concret, tot ceea ce face TNM este condus inițial de ceea ce publicul poate face pe telefoanele mobile. „Numim asta știri orizontale. Oamenii comunică în spațiile mobile altfel decât în spațiile liniare. Construim comunități, avem conversații, luăm oamenii în călătorii jurnalistice. Avem încredere că publicul vrea să afle despre lume într-un mod corect și rezonabil și trebuie să-i oferim informațiile într-un mod captivant și să nu fim condescendenți”, a spus Ahmed.

Această ipoteză funcționează în ceea ce privește viteza de creștere a companiei și cifrele. Vârsta medie a redacției TNM este de 25 de ani. 59% la sută dintre consumatorii săi au vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, cu o creștere organică a adepților de opt ori anual.

Ahed susține că nevoia utilizatorilor se dezvoltă ca o idee în jurul limbajului  platformei. „Dacă publicului îi place ceea ce facem, va veni apoi în alte locuri pe care le construim pentru el. Scopul nostru este jurnalismul. A câștiga bani direct din jurnalism este o muncă extrem de grea. Dar cu acest model de afaceri – fluxuri de venituri verificate – credem că putem construi o afacere profitabilă și suntem pe acest drum”, a spus el. (redacția UZPR)

Foto: Camilo Jimenez/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *