◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024

Când Amazon se extinde, comunitățile plătesc prețul

Anul trecut, cu puține avertismente, o nouă unitate de livrare Amazon a adus zgomot de camioane și dube de livrare în cartierul Gage Park, din Chicago. Depozitul este situat la 1.500 de metri de cinci școli, într-o zonă rezidențială în care mai mult de jumătate din oameni au venituri mici.

Cartierul este unul dintre sutele din SUA în care expansiunea dramatică recentă a Amazon a introdus operațiuni comerciale uriașe. Locuitorii din apropierea noilor depozite spun că se confruntă cu o poluare sporită a aerului de la camioane și camionete, străzi mai periculoase pentru copiii care merg pe jos sau cu bicicleta și alte probleme de calitate a vieții, cum ar fi traficul blocat și zgomotul aproape constant.

Potrivit unei investigații Consumer Reports, gigantul își deschide majoritatea depozitelor în cartiere cu un număr disproporționat de mare de oameni de culoare. Unele dintre acestea sunt comunități în care alte facilități industriale îi fac deja pe locuitori să se îngrijoreze de calitatea proastă a aerului și de zgomotul și traficul excesiv. Cartierele tind să fie, de asemenea, mai sărace. Cincizeci și șapte la sută din depozitele Amazon sunt în cartiere cu o pondere mai mare de rezidenți cu venituri mici.

Operatorii de depozite nu sunt în general răspunzători pentru poluarea aerului de la camioanele pe care le atrag, iar rețelele existente de monitorizare a calității aerului sunt prea extinse pentru a capta emisiile locale, care pot afecta sănătatea vecinilor.

Activiștii comunitari le cer oficialilor locali, de stat și federali să intervină pentru a reglementa poluarea cauzată de traficul legat de depozite și să ia în considerare pericolele existente pentru mediu ale unei zone înainte de a permite deschiderea de noi depozite acolo. „Comunitățile noastre sunt sacrificate în numele dezvoltării economice”, spune José Acosta-Córdova, de la Little Village Environmental Justice Organization, din Chicago.

Legislatorii locali se referă adesea la planurile Amazon folosind nume de cod, iar în multe cazuri nu este dezvăluită identitatea clientului până când compania nu se mută. „Nimeni nu știe că va fi depozit Amazon în zonă până nu se deschide efectiv”, spune Ivette Torres, cercetător la Colectivul Poporului pentru Justiție de Mediu.

Pe de altă parte, reprezentanții Amazon afirmă că întotdeauna compania „colaborează cu părțile interesate locale pentru a cântări o varietate de factori înainte de a cumpăra, construi sau închiria o unitate Amazon în orice comunitate”.

Dar comunitățile nu se lasă convinse. Locuitorii din apropierea depozitului Amazon din cartierul Gage Park din Chicago spun că nu știau că compania se mută până când logo-ul zâmbetului a apărut și camioanele și furgonetele au început să sosească. Foto: Zbigniew Bzdak/The Guardian and Consumer Reports

În Newark, New Jersey, o coaliție de activiști se organizează împotriva a ceea ce ei descriu drept „un acord” cu Autoritatea Portuală din New York și New Jersey, care va aduce o instalație de livrare Amazon Air la Aeroportul Internațional Newark Liberty. Și un membru al consiliului orașului New York spune că a aflat despre un proiect Amazon în districtul său de la un ziar de afaceri local. (R.I.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *