Multă vreme, jurnaliştii au crezut că „produsul” lor sunt articolele. Dar lucrurile au evoluat, la fel și gândirea industriei, care astăzi include alte repere. Asociația News Product Alliance arată că știrile fac parte dintr-un produs jurnalistic final mult mai complex, care ține cont de evoluțiile prezentului, scrie poynter.org
Încrederea, informațiile și semnificația editorială nu sunt doar ceea ce relatează, scriu sau difuzează jurnaliștii, ci sunt influențate de modul în care este proiectată întreaga experiență a consumului de știri profesioniste, de la aspect la algoritm și până la determinarea căror câmpuri de intrare sunt posibile. Toate acestea fac parte din ecuația care fie creează, fie dizolvă încrederea în media. „Trăim într-o eră în care trebuie să regândim jurnalismul. O mulțime de cerneală digitală este vărsată pe diferite versiuni despre jurnalism comunitar, jurnalism bazat pe oameni, jurnalism de serviciu, jurnalism lent și multe altele. Toate sunt încercări valoroase de a reforma cultura și serviciul jurnalismului care a ieșit din secolul al XX-lea și care este gata să fie reînnoită. Acest lucru nu înseamnă că fiecare reporter trebuie să fie o persoană de produs, ci doar că începem să recunoaștem, ca industrie, că produsul este un fel de producție editorial și metoda de a crea orice pachet care poate fi ajunge la consumatori sau la agenții de publicitate”, scrie poynter.org.
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024Produsul jurnalistic, un pachet care conține încredere, informații și semnificație editorială
Articole recente
- Ateneu, nr. 656 /
aprilie 2024 - Sincere mulțumiri, doamnă doctor Alexandra Lazăr!
- TRIBAL – spectacol-eveniment al Corului
de Copii Radio - Un tipar sigilar al Bisericii cu hramul „Duminica Floriilor”din comuna Chisindia, judeţul Arad
- „Lacrima”, de Adrian-Daniel Șarpe
- Conferențiar Florina-Maria Băcilă, Universitatea de Vest
din Timişoara: „Scriu bine mulți tineri ancorați în diverse domenii; cred că ar trebui încurajați” - Croația. Excesele democrației
- 3 Mai, Ziua Mondială
a Libertății Presei - Proiectul cultural româno-japonez „Kimono Society Ro”
Contact
SEDIUL CENTRALBd. Gral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, Bucureşti, Cod poștal: 010336, Oficiu Poştal 22
Telefon fix: 021.317.92.25
Telefon mobil: 0746.137.911 / 0746.137.914
Telefon legitimații: 0743.394.000
Telefon contabilitate: 0746.137.913
Fax: 021.313.06.72
Program de lucru:
LUNI – JOI 10.00 – 18.00
E-mail:
secretariat@uzp.org.ro
contact@uzp.org.ro
comunicare@uzp.org.ro
radiouzpr@uzp.org.ro
revista@uzp.org.ro
comisiadeatestare@uzp.org.ro
joda@uzp.org.ro
editura@uzp.org.ro