◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro22.05.2024

Lecțiile pandemiei pentru piața muncii

Au trecut aproape trei ani de când a fost introdus pe scară largă lucrul de acasă, iar de atunci viața profesională a multor oameni nu a mai fost la fel. Unii angajați nu s-au întors niciodată la un birou fizic, în timp ce alții se adaptează la mnca hibridă. Ce lecții a relevat cercetările recente despre funcționarea pieței muncii și a relației angajator-angajat în noile condiții?

Multe companii sunt încă fixate pe numărul de zile în care angajații ar trebui să fie la birou, cu politici generale pentru tot personalul. Mai potrivit ar fi să se examineze tipul de sarcini pe care le fac angajații, susține profesorul Jonathan Trevor, de la Saïd Business School, de la Universitatea din Oxford.

De asemenea, legăturile mai slabe la locul de muncă ar putea duce la niveluri mai scăzute de loialitate și implicare a personalului. Dacă lucrătorii văd rar liderii seniori, poate fi dificil să se stabilească o cultură organizațională puternică. Culturile organizaționale slabe tind să fie asociate cu niveluri mai ridicate de conflict și neîncredere. „Managerii trebuie să dezvolte abilități pentru a gestiona oamenii într-un mod virtual, care să îi mențină în continuare implicați și să îi ajute să se identifice cu organizația pentru care lucrează”, adaugă Trevor.

În același timp, oamenii tind să-și exprime stresul sau nefericirea în mod diferit, iar managerii sau colegii de echipă pot fi mai puțin capabili să ofere sprijin. Munca hibridă creează noi surse de stres, iar zilele de lucru pot fi mai intense. „Lucul la distanță este adesea extrem de productive. Cei ce muncesc astfel pot simți presiunea de a continua să lucreze, ceea ce le afectează bunăstarea”, punctează profesorul Christine Grant, psiholog ocupațional la Centrul pentru Cercetare în domeniul Sănătății al Universității din Coventry. Încurajarea personalului să finalizeze un „plan de acțiune pentru sănătate” ar putea ajuta, potrivit The Guardian.

O problemă semnificativă cu munca la domiciliu este estomparea muncii și a vieții personale a oamenilor. Găsirea unor modalități alternative de a separa ziua de muncă de viața de acasă și de a „opri” creierul este, prin urmare, importantă – fie că este vorba de mersul cu bicicleta în jurul blocului, de a face un exercițiu de meditație sau de a dansa în bucătărie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *