◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.06.2024

Google va distribui 100 milioane de dolari companiilor de știri
din Canada

Google a numit organizația pe care a selectat-o să distribuie cele 100 de milioane de dolari pe care gigantul tehnologic i-a promis companiilor de știri canadiene.

Google a acceptat să plătească editorilor de știri canadieni 100 de milioane de dolari anual, indexați la inflație, pentru a fi scutită de Legea Știrilor Online, care obligă companiile de tehnologie să încheie acorduri cu editorii de știri. Canadian Journalism Collective va fi responsabil pentru a se asigura că organizațiile de știri eligibile primesc partea lor din bani. Colectivul este o organizație non-profit încorporată la nivel federal care a fost creată în acest scop. A fost fondată în mai de un grup de editori și radiodifuzori independenți, potrivit cbc.ca. Comitetul director este alcătuit din 12 instituții de presă independente, care reprezintă știri în limba franceză, comunități și indigene și publicații care reprezintă în mod specific canadienii de culoare și minoritari.

Aproape două treimi din fondul media de 100 de milioane de dolari al Google va merge către tipărire și media digitale. Unele dintre organizații sunt Pivot, The Resolve, IndigiNews, Village Media și Asociația Canadiană a Utilizatorilor și Posturilor de Televiziune Comunitară.

Colectivul se angajează să distribuie fondurile într-un „mod corect, transparent și incluziv”, a declarat într-un comunicat Sadia Zaman, directorul independent al consiliului de administrație al CJC: „Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu întreaga diversitate a ecosistemului de știri canadian, inclusiv cu organizațiile tradiționale tipărite și de difuzare și cu editori de știri locale independenți, inclusiv cu cei care servesc comunităților indigene, negre și rasiale și comunităților francofone”.

Comitetul intenționează să-și stabilească structura de guvernanță în săptămânile următoare.

Nu este clar momentul de la care companiile de știri eligibile vor primi banii. Condiția livrării este ca Google să primească în mod oficial o scutire, de la autoritatea federală de reglementare a emisiilor.

La începutul acestui an, Google a lansat un apel deschis pentru organizațiile de știri care doresc să primească aceste compensații în temeiul Legii Știrilor Online. Aproximativ 1.500 de puncte de desfacere au aplicat pentru numerar.

Pentru a primi sumele, redacțiile trebuie să fie desemnate ca organizații de jurnalism canadian calificate în conformitate cu Legea privind impozitul pe venit, să producă un conținut de știri de interes public, să opereze în Canada și să angajeze cel puțin doi jurnaliști. Banii vor fi repartizați proporțional în funcție de numărul de jurnaliști full time angajați în companii.

Publicațiile mici și digitale se pot aștepta să primească aproximativ 17.000 de dolari pentru fiecare jurnalist pe care îl angajează, a declarat un oficial al Departamentului de Patrimoniu canadian. (redacția UZPR)

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *