◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro23.07.2024

European Publishing Congress 2024, Viena. Originalitatea și excelența, atribute esențiale
ale jurnaliștilor

Lideri mass-media din toată Europa au subliniat necesitatea adoptării cu prudență a AI și au punctat faptul că originalitatea și excelența sunt atribute esențiale ale jurnaliștilor.

Modalitățile în care publicațiile tipărite și online integrează în mod strategic AI generativă în procesele editoriale, de publicare și de marketing, cum pot fi dezvoltate modele de afaceri și atrase noi categorii de public au fost temele majore de interes pentru participanții la ediția din acest an a European Publishing Congress.

Ediția din acest an a reunit la Viena peste 250 de manageri ai unor organizații media și jurnaliști din aproximativ 30 de țări.

Entuziasmul anului trecut față posibilitățile oferite de noile tehnologii a fost înlocuit de scepticism prudent și pragmatism.

În acest moment, eforturile sunt orientate spre identificarea aplicațiilor de Inteligență Artificială sustenabile, care să elimine deficiențele aplicațiilor AI populare, cum ar fi lipsa de fiabilitate a răspunsurilor la întrebările adresate Chat-GPT, care adesea generează informații false, „halucinații” sau minciuni.

Soluția dezvoltată și recomandată de specialiștii de la „Der Spiegel” este aceea de a dezvolta un instrument propriu care să aibă acces la arhivele publicației.

Doar în acest mod redacțiile pot utiliza Inteligența Artificială în etapa de verificare a faptelor pentru a ușura parțial munca jurnaliștilor.

O altă provocare cu care se confruntă mass-media: scăderea popularității publicațiilor tipărite și a informațiilor. „Informațiile furnizate de mass-media tipărită nu sunt semnificativ de succes în rândul publicului general. Majoritatea oamenilor din întreaga lume preferă acum conținutul video. Platforme precum YouTube și TikTok au învins practic mass-media tipărită” (Oli Reisman, „Der Spiegel”).

Chiar dacă ajută foarte mult jurnaliștii în procesul de verificare a informațiilor, Inteligența Artificială nu poate realiza investigații jurnalistice și nu trebuie să scrie texte. Originalitatea și excelența rămân atributele fundamentale ale jurnaliștilor.

Deja, la nivelul marilor redacții europene, dezbaterea nu mai este despre cât de bună sau rea este Inteligența Artificială, ci despre cum vom integra acest instrument în activitatea noastră.

Tranziția de la „conținut” de încredere la Inteligența Artificială „de încredere” poate fi de ajutor în efortul de contracare a știrilor false și dezinformării.

 

Un nou teren de joc interesant: WhatsApp

100 de miliarde de mesaje sunt trimise zilnic la nivel global prin serviciul de mesagerie WhatsApp, deținut de Meta, compania mamă a Facebook și Instagram.

Statisticile arată că utilizatorii petrec, în medie, aproximativ o oră pe zi pe aplicație populară, care devine tot mai mult o platformă de social media.

În acest contex, publisherii ar trebui să ia în considerare și construirea unor produse editoriale și pentru acest canal de distribuție promițător.

Participanții la European Publishing Congress au avut ocazia de a cunoaște cele mai bune practici și strategii inovatoare în utilizarea intrumentelor de Inteligență Artificială și să facă schimb de experiență.

 

Maria Țoghină

(Radio România)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *