◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Studenții, gata să se adapteze la eliminarea conținutului de știri de pe unele rețele sociale

În Canada, studenţii și jurnaliştii independenţi caută soluții pentru a contracara potențialele efecte ale intrării în vigoare a legii care obligă Big Tech să plătească pentru conținutul de știri și care a declanșat la nivelul Meta o reacție imediată: eliminarea știrilor de pe platformele Facebook și Instagram din Canada. „Oamenii nu ne vor mai putea găsi pe Facebook și ar putea uita foarte ușor că suntem în mediul online”, consideră Giuliana Grillo de Lambarri, redactorul The Aquinian, ziarul studențesc al Universității St. Thomas, citată de atlantic.ctvnews.ca.

Fără rețelele sociale marca Meta și rezultatele căutărilor Google (și acest gigant a anunțat măsuri similare ca răspuns la legea canadiană), cursurile de jurnalism vor trebui, de asemenea, să ajusteze modul în care să-i învețe pe studenți să-și împărtășească poveștile, odată ce acestea sunt create. „Va avea loc această schimbare – odată ce știrile sunt create, cum sunt disseminate. Și o parte din mediul de predare se va schimba”, punctează Jamie Gillies, președintele departamentului de jurnalism de la Unversitatea St. Thomas.

Pe de altă parte, studenții sunt gata să reacționeze. „Vom învăța cum să ne ocupăm de asta și cum să ne adaptăm la alte rețele. Suntem încă în proces de a descoperi cum ne va afecta acest lucru și cum să ne ajustăm abordarea. În acest moment, lucrăm foarte mult pentru a încuraja oamenii să se aboneze, să meargă direct pe site-ul nostru”, adaugă Grillo de Lambarri. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *