◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro21.02.2024

Inteligența artificială, instruită după modelul știrilor profesioniste. Negocieri între Big Tech și editori de top

Cele mai mari companii tehnologice din lume sunt în discuții cu mass-media de top pentru a încheia acorduri de referință cu privire la utilizarea conținutului de știri pentru a instrui tehnologia inteligenței artificiale. OpenAI, Google, Microsoft și Adobe s-au întâlnit cu directori de știri, în ultimele luni, pentru a discuta problemele legate de drepturile de autor în jurul produselor lor AI, cum ar fi chatbot-uri de text și generatoare de imagini, potrivit mai multor persoane apropiate de discuții, potrivit Financial Times.

Printre alții, reprezentanții News Corp, Axel Springer, The New York Times și The Guardian au avut fiecare discuții cu cel puțin una dintre companiile de tehnologie. Cei implicați în discuții, care rămân în stadii incipiente, au adăugat că tranzacțiile ar putea implica plata către organizațiile media a unei taxe pentru conținut, pentru a dezvolta tehnologia care stă la baza chatbot-urilor precum ChatGPT de la OpenAI și Bard de la Google.

Discuțiile au loc în timp ce grupurile media își exprimă îngrijorarea față de amenințarea pe care o reprezintă creșterea AI pentru industria știrilor, precum și temerile legate de utilizarea conținutului jurnalistic de către OpenAI și Google fără acorduri în vigoare. Robert Thomson, directorul executiv al News Corp, a rezumat indignarea industriei, spunând că „IP-ul colectiv al mass-media este amenințat și ar trebui să pledăm cu voce tare pentru compensare. AI a fost proiectată astfel încât cititorul să nu viziteze niciodată un site web de jurnalism, subminând astfel fatal jurnalismul”. „Trebuie să ne protejăm valoarea jurnalismului și modelul nostru de afaceri. Angajarea într-un dialog constructiv cu companiile relevante, așa cum suntem noi, este cea mai bună modalitate de a realiza acest lucru”, susține Financial Times.

Directorii din industria media vor să evite greșelile erei timpurii a internetului, când mulți ofereau gratuit articole online care, în cele din urmă, le subminau modelele de afaceri. Grupuri Big Tech, cum ar fi Google și Facebook, au accesat apoi aceste informații pentru a ajuta la construirea de afaceri de publicitate online de miliarde de dolari.

 

AI va trebui să dezvăluie utilizarea conținutului media

Mathias Döpfner, directorul executiv al proprietarului Politico, Axel Springer, care s-a întâlnit cu cele mai importante companii de inteligență artificială Google, Microsoft și OpenAI, a declarat că prima sa alegere ar fi să creeze un model „cantitativ” similar cu cel dezvoltat de industria muzicală cu posturi de radio și servicii de streaming, care plătesc casele de discuri de fiecare dată când este redată o piesă. Acest lucru ar cere mai întâi companiilor de inteligență artificială să dezvăluie utilizarea conținutului media – ceva ce nu fac în prezent. Döpfner, a cărei companie media cu sediul în Berlin deține, de asemenea, tabloidul german Bild și Die Welt, a declarat că un acord anual pentru utilizarea nelimitată a conținutului unei companii media ar fi „a doua cea mai bună opțiune.

Compania deținută de Alphabet are parteneriate de lungă durată cu multe organizații media pentru a utiliza datele din conținut, cum ar fi articole, pentru a se asigura că este optimizat pentru a apărea în motorul său de căutare. „Google a pus pe masă un acord de licențiere. Au acceptat principiul că trebuie să existe plată. . . dar nu am ajuns până la punctul de a vorbi zerouri. Ei au recunoscut că există o conversație despre bani pe care trebuie să o avem în următoarele câteva luni, care este primul pas”, a spus un director al unui grup de ziare, potrivit ft.com.

Directorul executiv al Adobe, Shantanu Narayen, a declarat că s-a întâlnit cu Disney, Sky și Daily Telegraph, din Marea Britanie, în ultimele săptămâni, pentru a discuta despre cum ar putea dezvolta modele personalizate pentru ca inteligența artificială generativă să fie utilizată pentru imagini.

Döpfner și-a exprimat optimismul că se va ajunge la înțelegeri, deoarece atât organizațiile media, cât și factorii de decizie politică au înțeles amploarea provocării mai repede decât în timpul ultimului val mare de tehnologie: „Companiile de inteligență artificială știu că vor veni reglementări și le este frică de acestea. Este în interesul tuturor părților să vină cu o soluție pentru un ecosistem sănătos”. (redacția UZPR)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *