◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro27.04.2024

Utilizarea AI de către companiile media va trimite în șomaj nenumărați jurnaliști. Există vreo reticență?

La întrebarea de mai sus către companiile media care utilizează inteligența artificială (AI) s-a primit un răspuns din perspectiva că impactul acestei tehnologii ar crea unele preocupări privind concurența între productivitatea acestei tehnologii și productivitatea factorului uman, în ceea ce privește elaborarea de conținut media. Această diferență de productivitate în favoarea tehnologiei AI generând o previzibilă reducere a numărului locurilor de muncă pentru jurnaliști. Cei chestionați evaluează de asemenea că, această problemă este necesar a fi tratată cu atenție și au exemplificat câteva aspecte importante, care trebuie luate în considerare în acest sens. Dintre aceste aspecte relevăm după cum urmează: factorul automatizare, specific tehnologiei AI, va ajuta la o transcriere rapidă a articolelor și la automatizarea redactării unor rapoarte prin proceduri standard. Din această perspectivă, jurnaliștii care folosesc tehnologia AI se pot preocupa mai mult pentru elaborarea unei cercetări și analize mai profunde în scrierea de articole. Utilizarea tehnologiei AI nu exclude factorul uman, adică nu exclude total jurnaliștii. Aceștia au spațiu de activitate și nișă, mai ales în ceea ce privește: interviurile, jurnalismul de investigații, analiză profundă și gândire critică asupra interpretării evenimentelor. Tehnologia AI poate fi un partener în procesul muncii și la prima vedere nu ar fi un concurent pentru jurnaliștii care au atu-ul unui discernământ pertinent aspra impactului de conținut media în raport cu publicul țintă. Se previzionează că odată cu evoluția AI, jurnaliștii umani ar trebui să dezvolte capacități asupra folosirii acestei tehnologii, spre a se ajuta singuri și a supraviețui concurenței create de conținutul media generat de AI. Din perspective etice, recurgerea la folosirea de tehnologie AI, de către companiile media nu trebuie să antreneze știri false, dezinformări țintite și manipularea.

Concluzionând, putem spune că AI va transforma în bine conținutul media al articolelor jurnaliștilor care recurg la această tehnologie si va mulțumi și cititorii, din ce în ce mai pretențioși la calitatea actului jurnalistic. Abordând utilizarea tehnologiei AI din perspective raționale și mai ales etice, conchidem că această tehnologie poate fi integrată în procesul muncii pentru sprijinul jurnalismului profesionist și îmbunătățirea conținutului media.

                                                             

 Andrei Suman

 UZPR Olt – „Pan M. Vizirescu”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *