◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Relatări din Mariupol fără reporteri pe teren: verificarea materialelor, transparență și onestitate

După săptămâni de reportaje în direct ale războiului din Ucraina de către unii dintre cei mai buni jurnaliști ai lumii, platformele de știri s-au confruntat cu provocarea de a relata unul dintre cele mai intense momente ale conflictului brutal, asediul orașului Mariupol, cu puțin sau deloc acces direct la el. „Aceasta este o întoarcere la vremurile anterioare, când nu aveam camere live peste tot”, a spus Andrew Heyward, fostul președinte al CBS News.
Trupele ucrainene și un număr de civili au rămas înconjurați la o fabrică de oțel din oraș. „Circumstanțele care înconjoară relatarea din Mariupol sunt fără precedent în vremurile recente – un oraș relativ mare cu foarte puțini corespondenți pe teren pentru a oferi relatări directe. Nu există niciun corespondent, nu sunt reporteri, așa cum am avut în cazul Irakului”, a declarat Tim Franklin, decan asociat senior al Școlii de Jurnalism, Media, Comunicații Integrate de Marketing din cadrul Universității Northwestern.
Editorii și producătorii au avut în primul rând videoclipuri neverificate, interceptări audio, declarații guvernamentale, postări pe rețelele sociale ale cetățenilor și soldaților și imagini prin satelit și drone pentru a le folosi în raportarea despre Mariupol, relatează CNN. „Pentru a păstra încrederea, acesta este un moment în care organizațiile de știri trebuie să facă tot posibilul pentru a fi transparente cu cititorii, ascultătorii și telespectatorii. Desigur, există instrumente tehnologice pe care le pot folosi pentru a încerca să verifice autenticitatea unor videoclipuri și fotografii generate de utilizatori. Acest lucru ar putea ajuta. Dar concluzia este că trebuie să fie complet sinceri cu privire la ceea ce știu – și nu știu”, susține Franklin.
Corespondentul internațional șef al CNN, Clarissa Ward, a spus că aceste instrumente au fost de mare ajutor în acoperirea Ucrainei pe fondul unui număr mare de videoclipuri de amatori, conținuturi de crowdsourcing și, uneori, imagini din satelit dificil de perceput.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *