◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.04.2024

Ministrul german al Agriculturii propune interzicerea reclamelor la junk-food pentru copii

Marketingul adresat copiilor și reclamele pentru alimente cu prea multe grăsimi, zahăr sau sare ar putea fi în curând interzise în Germania, conform planurilor prezentate de ministrul Agriculturii și Alimentației Verzi, Cem Özdemir.

Într-un efort de a lupta împotriva obezității și a bolilor legate de obiceiurile nutriționale la copii, ministrul a prezentat planuri de interzicere a comercializării alimentelor nesănătoase care vizează tinerii sub 14 ani. „În timpul copilăriei, se formează obiceiuri alimentare și de exerciții fizice – această fază a vieții este cheia măsurilor eficiente durabile de prevenire a obezității, adipozei și a altor boli bazate pe dietă”, a declarat Özdemir jurnaliştilor.

Conform planurilor ministrului, orice reclamă pentru alimente cu un conținut „extrem de mare” de zahăr, grăsimi sau sare, destinată copiilor, ar fi interzisă. Programul „Orientat către copii” ar include reclamele al căror conținut este adaptat copiilor, prin limbaj copilăresc, design sau copii ca actori, precum și marketingul prezentat într-un context în care copiii sunt vizați în mod special, de exemplu panouri publicitare în apropierea școlilor, reclame pe rețelele sociale sau Spoturi TV în timpul emisiunilor pentru copii. Proiectul prezentat de ministerul lui Özdemir include, de asemenea, în mod explicit marketingul de influență, potrivit EURACTIV.

Similar cu dezbaterile referitoare la etichetarea nutrițională – în care țările UE au păreri împărțite – unul dintre aspectele cheie controversate ale impulsului lui Özdemir este ceea ce constituie alimente nesănătoase. Potrivit ministrului, pragurile pentru cantitățile maxime de zahăr, sare și grăsimi ar trebui să se bazeze pe recomandările stabilite de modelul de profil nutrițional al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), dezvoltat special pentru a stabili criterii de marketing pentru copii.

 

Consumatorii subscriu, industria se opune

Dar pentru industria alimentară, aceasta nu este o bază convingătoare.

Într-o declarație, Asociația Germană pentru Alimentație a numit criteriile OMC „opace” și a avertizat că 70% dintre produse ar putea fi afectate dacă sunt aplicate aceste reguli.

„Se pare că lui Cem Özdemir nici măcar nu îi este clar ce ramificații au planurile sale”, a spus șeful organizației, Christoph Minhoff. Asociația din industrie susține, de asemenea, că „nu există studii științifice solide privind eficacitatea restricțiilor publicitare privind dietele generale și dezvoltarea obezității infantile”.

Totuși, ministrul a adăugat: „Dacă marketingul nu are niciun efect, de ce se cheltuiesc milioane pentru asta?”

Pe de altă parte, organizațiile de consumatori și campaniile ecologice au salutat intențiile lui Özdemir.

Pentru ca propunerea sa să fie adoptată, ministrul ar avea nevoie de aprobarea atât a guvernului, cât și a Parlamentului german, iar în ambele cazuri este nevoie de sprijinul partenerilor de coaliție. (redacția UZPR)

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *