◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.04.2024

Studiu Harvard. Giganții social media întârzie măsurile de protecție a copiilor și adolescenților, din motive de profituri masive

Când vine vorba despre sănătatea mintală și de confidențialitatea copiilor, pierderea acestora se traduce în câștiguri masive pentru companiile de social media: 11 miliarde de dolari, mai exact. Acestea sunt concluziile unui nou studiu de la Harvard, potrivit căruia platformele de social media au generat anul trecut venituri de 11 miliarde de dolari din publicitate adresată copiilor și adolescenților, inclusiv profituri publicitare de aproape 2 miliarde de dolari provenite de la utilizatorii cu vârsta de 12 ani și mai mică.

Snaphat, TikTok și Youtube au cules cea mai mare pondere din sumă, aproximativ 30% – 40% combinate, potrivit constatărilor cercetării citate de cbsnews.com. „Deși platformele de socializare pot pretinde că își autoreglează practicile pentru a reduce daunele aduse tinerilor, încă nu au făcut acest lucru, iar studiul nostru sugerează că au stimulente financiare copleșitoare pentru a continua să întârzie luarea de măsuri semnificative pentru protejarea copiilor”, afirmă S. Bryn Austin, unul dintre autorii studiului și profesor de științe sociale și comportamentale la Harvard.

Youtube, Instagram și Facebook au adus anul trecut profituri de sute de milioane de dolari din publicitate care vizează copiii ce folosesc platformele, generând 959,1 milioane de dolari, 801,1 milioane de dolari și, respectiv, 137,2 milioane de dolari, au descoperit cercetătorii de la Harvard. În același an, Instagram, Tiktok și YouTube au generat venituri uriașe, de 4 miliarde de dolari, 2 miliarde de dolari și, respectiv, 1,2 miliarde de dolari din reclame adresate utilizatorilor adolescenți.

 

„Risc profund” pentru sănătatea mintală a tinerilor

Studiul, care se bazează pe sondaje publice și studii de piață din 2021 și 2022, se concentrează pe două grupe de vârstă din SUA: copii cu vârsta de 12 ani și mai tineri și adolescenți cu vârsta cuprinsă între 13 și 17 ani. Cercetătorii au examinat activitățile publicitare ale ambelor grupuri pe șase platforme de social media populare: YouTube, X, TikTok, Instagram, Facebook, Snapchat.

Oficialii din domeniul sănătății își exprimă îngrijorarea cu privire la potențialele efecte dăunătoare ale aplicațiilor asupra sănătății mintale a tinerilor. Chirurgul general al SUA, Vivek Murthy, a cerut orientări mai puternice pentru utilizarea rețelelor sociale în rândul copiilor și adolescenților, subliniind un număr tot mai mare de cercetări conform cărora platformele pot prezenta ceea ce el a descris drept un „risc profund” pentru sănătatea mintală a tinerilor.

După cum a relatat CBS, numărul familiilor care au deschis procese a crescut la peste 2.000 din decembrie 2022 și se preconizează că peste 350 de procese vor continua în acest an împotriva TikTok, Snapchat, YouTube, Roblox și Meta – compania-mamă a Instagram și Facebook.

Mai recent, procurorii generali din 33 de state au intentat un proces federal împotriva Meta, susținând că aeastă companie a făcut rău utilizatorilor tineri de pe platformele sale Facebook și Instagram prin utilizarea unor tactici extrem de manipulative pentru a atrage și susține implicarea, deoarece a colectat ilegal informații personale de la copii, fără acordul părinților. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *