Multă vreme, jurnaliştii au crezut că „produsul” lor sunt articolele. Dar lucrurile au evoluat, la fel și gândirea industriei, care astăzi include alte repere. Asociația News Product Alliance arată că știrile fac parte dintr-un produs jurnalistic final mult mai complex, care ține cont de evoluțiile prezentului, scrie poynter.org
Încrederea, informațiile și semnificația editorială nu sunt doar ceea ce relatează, scriu sau difuzează jurnaliștii, ci sunt influențate de modul în care este proiectată întreaga experiență a consumului de știri profesioniste, de la aspect la algoritm și până la determinarea căror câmpuri de intrare sunt posibile. Toate acestea fac parte din ecuația care fie creează, fie dizolvă încrederea în media. „Trăim într-o eră în care trebuie să regândim jurnalismul. O mulțime de cerneală digitală este vărsată pe diferite versiuni despre jurnalism comunitar, jurnalism bazat pe oameni, jurnalism de serviciu, jurnalism lent și multe altele. Toate sunt încercări valoroase de a reforma cultura și serviciul jurnalismului care a ieșit din secolul al XX-lea și care este gata să fie reînnoită. Acest lucru nu înseamnă că fiecare reporter trebuie să fie o persoană de produs, ci doar că începem să recunoaștem, ca industrie, că produsul este un fel de producție editorial și metoda de a crea orice pachet care poate fi ajunge la consumatori sau la agenții de publicitate”, scrie poynter.org.
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.05.2024Produsul jurnalistic, un pachet care conține încredere, informații și semnificație editorială
Articole recente
- Valahii din Balcani în cronica francezului Robert de Clari,
de la începutul secolului
al XIII-lea - Poezia – o pasăre spin
- Povești fabuloase prind viață
la Castelul ,,Ghika”
din Dofteana, Bacău - „Ar fi bine să existe un ghid de utilizare
a mediului virtual, care să ajute la identificarea informațiilor corecte și să inoculeze o rezistență la propagandă”. Interviu neconvențional
cu jurnalista Lavinia Betea - UZPR le urează un cald „La mulți ani!” colegilor care își sărbătoresc ziua de naștere
- „Ziariștii, dar și decidenții politici trebuie
să aibă grijă ca inteligența artificială să rămână un instrument care să ne faciliteze viața,
dar să nu ajungă să ne domine”.
Interviu cu acad. Ioan Aurel Pop,
președintele Academiei Române - Dulcea viață
de europarlamentar… - Pictura ca terapie a sufletului
- Muzeul Național al Literaturii Române și UZPR
celebrează Ziua Internațională a Libertății Presei
prin expoziția de caricatură jurnalistică
semnată de Vali Ivan
Contact
SEDIUL CENTRALBd. Gral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, Bucureşti, Cod poștal: 010336, Oficiu Poştal 22
Telefon fix: 021.317.92.25
Telefon mobil: 0746.137.911 / 0746.137.914
Telefon legitimații: 0743.394.000
Telefon contabilitate: 0746.137.913
Fax: 021.313.06.72
Program de lucru:
LUNI – JOI 10.00 – 18.00
E-mail:
secretariat@uzp.org.ro
contact@uzp.org.ro
comunicare@uzp.org.ro
radiouzpr@uzp.org.ro
revista@uzp.org.ro
comisiadeatestare@uzp.org.ro
joda@uzp.org.ro
editura@uzp.org.ro