◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro05.05.2024

Sfârșit de eră. Emblematica National Geographic dispare de la chioșcurile de ziare din SUA

Emblematica National Geographic, care de mai bine de un secol reprezintă excelența în relatarea despre natură și mediu, a renunțat la ultimii redactori din cauza încetării apariției la chioșcurile din SUA, începând cu 2024, relatează The Washington Post.

Un număr de 19 membri ai redacției au fost afectați de disponibilizări. Jurnalistul Doug Main a scris pe Twitter: „National Geographic își concediază redactorii, inclusiv pe mine”.

Viitoarea activitate editorială a organizației va fi realizată de corespondenți independenți și de câțiva editori care rămân în personal, potrivit The Guardian.

Ca parte a măsurilor de reducere a costurilor, instituite de compania-mamă a publicației, Disney, revista cu chenarul galben, celebră în toată lumea, a documentat lumea naturală și umanitatea timp de peste un secol. „Schimbările de personal nu ne vor schimba capacitatea de a face această muncă, ci mai degrabă ne vor oferi mai multă flexibilitate de a spune diferite povești și de a ne întâlni publicul acolo unde se află, pe numeroasele noastre platforme”, a spus un purtător de cuvânt.

Revista de colecţie, cu articole şi fotografii documentate mai multe luni pentru cercetare şi pregătire, avea 12 milioane de abonaţi în SUA în anii 1980, plus alte câteva milioane în întreaga lume, adaugă The Washington Post. La sfârşitul anului 2022 avea mai puţin de 2 milioane de abonaţi în SUA. 

Această știre vine pe fondul unei serii de informații similare care au zguduit industria media în ultimele luni. La sfârșitul lunii noiembrie, CNN a început să concedieze sute de angajați din diferite zone ale companiei. În decembrie 2022, Jonah Peretti, CEO-ul Buzzfeed, a anunțat că 12% din personalul companiei de media digitală, aproape 200 de oameni, va fi disponibilizat. Anunțul a făcut ca acțiunile companiei să atingă un minim istoric. Și Vice Media, care operează platforme online și de difuzare, a concediat aproximativ o duzină de angajați și în luna mai a acestui an și și-a declarat falimentul, după ce concediase 250 de oameni în 2019. (redacția UZPR)

Foto: Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *