◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro02.05.2024

UE și instituțiile sale sunt încă slab acoperite de audiovizualul francez

Acoperirea problemelor europene a crescut în mass-media franceze, dar rămâne limitată, potrivit think tank-ului Fondation Jean-Jaurès, care propune obiective obligatorii pentru creșterea relatării.

În studiul său pentru 2022, think-tank-ul notează că, în ciuda importanței deciziilor la nivelul UE, blocul comunitar și instituțiile sale sunt încă slab acoperite de posturile de radio și televiziune franceze – și asta în ciuda faptului că războiul din Ucraina a dus la o dublare a volumului de acoperire în mass-media audiovizuală.

De exemplu, acoperirea legată de UE a crescut de la 2,1% în 2021 la 5,7% în 2022 – depășind vârful anterior, înregistrat în timpul alegerilor europene din 2019.

De asemenea, think tank-ul francez evidențiază o diferență semnificativă de tratament între canalele din sectorul privat și cel public. În comparație cu postul public France 24, canalele de știri au avut o acoperire europeană semnificativ mai mică în 2022.

France 24 și-a dedicat 5,9% din timpul de antenă subiectelor europene între 2020 și 2022, în timp ce CNEWS și LCI, ambele private, și-au dedicat aproximativ 2% din acoperirea subiectelor europene. Pentru BFMTV, principalul canal de știri din Franța, proporția este de doar 1,5%.

În ceea ce privește radiodifuzorii, cifrele sunt mai mult sau mai puțin aceleași: 3,2% dintre articolele de la France Inter (radio public) au legătură cu UE. Cifra este mai mică în Franceinfo (2%), RMC (1,7%) și RTL (1,3%).

Anul trecut a existat o creștere a acoperirii legate de UE din cauza războiului din Ucraina și pentru că Franța a preluat conducerea președinției Consiliului UE pentru prima jumătate a anului 2022. La creșterea acoperirii europene au contribuit și criza energetică și scandalul Qatargate

Potrivit think tank-ului, acoperirea legată de Parlamentul European s-a concentrat pe discursul președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, despre starea Uniunii și pe discursul președintelui francez Emmanuel Macron în fața eurodeputaților.

Pentru a asigura acoperirea subiectelor legate de UE în Franța, Fundația Jean-Jaurès propune ca guvernul să ofere mass-mediei publice obiective precise și să se asigure că acestea sunt incluse în contractele privind scopurile și resursele încheiate între mass-media publică și stat.

Pentru radiodifuzorii privați, think tank-ul recomandă guvernului să se asigure că acoperirea afacerilor europene este enumerată „printre obligațiile etice ale radiodifuzorilor privați” și să pună în aplicare acest lucru prin intermediul Autorității de Reglementare pentru Comunicații Audiovizuale și Digitale, cunoscută sub numele de Arcom. Dar canalele private au respins această soluție, potrivit EURACTIV Franța. (redacția UZPR)

Foto: Austin Distel/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *