◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro

„Consumatorul pasiv de știri”
– un fenomen în creștere

Extinderea globală a rețelelor sociale a semnalat promisiunea unei noi piețe publice, facilitând dezbateri mai deschise și voci diverse. Odată cu aceste noi oportunități de participare digitală au venit și noi provocări, inclusiv trolling online, dezinformare și un public mai puțin încrezător și mai deconectat. Atunci când se confruntă cu aceste provocări, redacțiile se bazează adesea pe valorile de participare (inclusiv comentarii, aprecieri și distribuiri) pentru a evalua succesul la implicarea și păstrarea publicului online.

Potrivit unui raposrt al Institutului Reuters, una dintre tendințele în creștere este „consumatorul pasiv de știri” – persoanele care folosesc știrile, dar nu se implică, nu le comentează, nu le împărtășesc. „În medie, pe 46 de piețe, constatăm acum că mai puțin de un sfert dintre respondenți (22%) participă activ la știri, iar aproape jumătate nu participă deloc (47%)”, arată Institutul Reuters, potrivit niemanlab.org.

În multe dintre piețele cu tendințe mai puternice în ceea ce privește participarea activă la știri se manfestă și o acceptare mai mare a rețelelor sociale în general și pentru știri în special. De exemplu, o treime dintre utilizatorii de știri (36%) sunt participanți activi în Thailanda, unde social media este de departe cea mai importantă poartă de acces către știri, comparativ cu aproximativ unul din zece în Germania (11%), unde conexiunile directe cu mărcile de știri rămâne mai puternice. „În general, constatăm scăderi constante în timp pentru majoritatea formelor de participare online și offline”, punctează autorii raportului.

De ce se întâmplă asta? Potrivit Institutului Reuters, este posibil ca unele segmente ale publicului să evite distribuirea de știri, deoarece percep dezbaterile online – sau știrile în general – ca fiind toxice. În același timp, platformele de social media au deplasat constant resursele – și interacțiunile utilizatorilor – departe de știri. „Editorii ar trebui să fie conștienți de aceste tendințe și să ia în considerare noi modalități de a extinde și aprofunda implicarea cu o majoritate mai pasivă sau reactivă”, arată Kirsten Eddy, cercetător la Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului. (redacția UZPR)

Foto: Mattias Diesel/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *