◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.05.2024

Grevele britanice. Ziua haosului

15 martie 2023. În această zi, muncitorii în grevă au blocat o mare parte din Regatul Unit, deoarece liniile de pichet au fost montate în afara școlilor și universităților, spitalelor, stațiilor de metrou și clădirilor guvernamentale: până la 500.000 de profesori, lectori, medici juniori, funcționari publici și șoferi de metrou au ieșit în cea mai mare grevă organizată până acum în Marea Britanie într-o dispută de lungă durată privind salariile, locurile de muncă, nivelul pensiilor, condițiile de muncă și reducerile de finanțare. Iar sindicatele au avertizat că astfel de acțiuni ar putea continua până la sfârșitul anului.

La mitingurile organizate lângă Downing Street și în Trafalgar Square, muncitorii au criticat Guvernul britanic pentru gestionarea disputelor. Stațiile de metrou din capitală au fost închise și zeci de servicii au fost anulate, deoarece șoferii au ieșit pentru a protesta împotriva reducerii locurilor de muncă.

Kevin Courtney, de la Uniunea Națională pentru Educație, și-a cerut scuze pentru perturbările pe care închiderea școlilor le are asupra educației copiilor și vieții acasă și la locul de muncă al părinților; el a declarat pentru Times Radio: „Părinții înțeleg ideea pe care o spunem – că această generație de copii, atât de puternic lovită de Covid, a fost ignorată de acest guvern. Nu sunt politicieni buni să spună: „Economia nu merge bine, vom investi peste cinci ani. Copiii pierd în comparație cu alte generații și cerem investiții pentru ei”.

Aproximativ 150.000 de funcționari publici au ieșit să demonstreze pe 15 martie 2023 la Londra, iar medicii juniori au organizat ultima zi a grevei lor de 72 de ore. Sindicatele spun că miniștrii refuză să ofere membrilor de sindicat o creștere decentă pentru a-i ajuta să treacă prin criza costului vieții. Guvernul spune că cererile lor sunt inaccesibile.

Jurnaliştii BBC au organizat, de asemenea, greve pentru reducerile planificate ale producţiei radio locale, iar personalul de la Amazon din Coventry a făcut grevă pentru o creștere salarială.

 

Personalul metroului londonez, lucrătorii maritimi și din transporturi

Personalul care lucrează la metroul londonez a fost în grevă pe 15 martie 2023: peste 10.000 de membri ai Sindicatului Național al Lucrătorilor Feroviari, Maritimi și Transporturilor (RMT) au participat la acțiunea grevistă, care a închis aproape complet serviciul de metrou al Londrei. În plus, membrii Societății Asociate a Inginerilor și Pompierilor de Locomotive (ASLEF) au participat, de asemenea, la grevă.

Trasport for London (TfL) a anunțat: „Închiderea stațiilor de metrou poate însemna că unele trenuri nu vor putea să se oprească la toate stațiile sau să ruleze către destinația lor normală”. Glynn Barton, Chief Operating Officer al TfL, a declarat: „ASLEF și RMT plănuiesc o grevă în metroul londonez miercuri 15 martie. Grevele sunt vești proaste pentru toată lumea și îi încurajăm să retragă această acțiune și să continue să interacționeze cu noi pentru a evita perturbarea clienților noștri. Sfatul nostru pentru clienții noștri este clar: vă rugăm să verificați înainte de a călători, deoarece acțiunile de grevă afectează diferite servicii de-a lungul săptămânii. Așteptați-vă ca serviciile să fie ocupate și vă rugăm să acordați Timp suplimentar pentru a vă finaliza călătoriile”. Mai multe detalii au fost disponibile pe site-ul TfL.

Glynn Barton a încheiat prin a spune: „După cum știți, RMT militează pentru restabilirea finanțării operaționale pentru TfL. Nici un alt oraș comparabil cu Londra nu încearcă să-și conducă sistemul de transport public fără o subvenție operațională, iar nebunia de a încerca să facă acest lucru a fost expusă cu cruzime la șocurile cererii cauzate de pandemie. Nevoia TfL de finanțare de urgență din partea Guvernului a condus la dependența de acorduri cu o administrație plină de răutate, cu o agendă de a reduce nivelul de trai al lucrătorilor din transporturi. Sunt sigur că veți fi de acord că nu există un viitor durabil pentru TfL pe această bază. Înaintea grevei noastre pentru aceste dispute din noiembrie 2022, sindicatul a făcut oferta conducerii metroului londonez de a suspenda greva noastră în schimbul unui moratoriu asupra reducerilor de locuri de muncă, a modificărilor acordurilor privind condițiile de muncă și a unei asigurări că nu vom înceta să primim pensiile noastre. Oferta noastră a fost refuzată definitiv de conducerea metroului londonez”…

Secretarul general al RMT, Mick Lynch, a publicat o scrisoare deschisă către primarul Londrei, Sadiq Khan, în care îi solicita acestuia să „schimbe cursul și să inverseze declinul gestionat al metroului londonez. Alăturați-vă RMT în campania pentru finanțarea de care TfL are nevoie pentru a menține locurile de muncă, pensiile, condițiile de muncă și serviciile pe care RMT le oferă publicului călător din Londra”.

Au existat 387 de blocaje rutiere în capitală, cozile de mașini întinzându-se pe un total de 406 km (252,3 mile).

Edith Mihaela Dobrescu, Institutul de Economie Modială

Emilian M. Dobrescu, UZPR

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *