◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.05.2024

Jurnalismul „centrat pe om”, secretul succesului celui mai longeviv program de știri din lume

The World, cel mai longeviv program de știri la nivel mondial, este difuzat acum pe un număr record de 376 de posturi de radio publice din Statele Unite și Canada, mai mult decât în orice moment din istoria programului. Programul, produs de GBH și PRX în Boston, este ascultat de peste două milioane de oameni la nivel național, în fiecare săptămână.

Ingredientul său secret, spune producătorul executiv Dan Lothian, este jurnalismul „centrat pe om”: „Adăugăm un alt nivel de înțelegere poveștilor noastre, dincolo de standardul cine, ce, când, unde și de ce. Scopul nostru este să aducem poveștile ascultătorilor despre experiența umană profundă și, în același timp, să oferim informații esențiale despre subiecte cheie, precum securitatea globală, mediul, migrația și sănătatea publică”.

Concentrarea pe dimensiunea umană a știrilor îi ajută pe ascultătorii din SUA să se conecteze cu oamenii de pe tot globul. „Explorăm ce cred oamenii despre știri. Nu ne interesează doar ce spun oficialii. Încercăm să ajungem la miezul unei povești prin ochii și inimile oamenilor care sunt afectați”, punctează Lothian.

Cu un personal de 30 de angajați, programul este găzduit de Marco Werman, care lucrează cu o echipă de jurnaliști premiați, inclusiv corespondenți străini, freelanceri și reporteri. A debutat în 1996 ,ca răspuns la lipsa unei perspective globale nuanțate în acoperirea știrilor americane.

Corporația pentru Radiodifuziunea Publică a acordat The World un mare sprijin anul trecut, cu un grant mare, pentru a-și extinde și susține acoperirea războiului din Ucraina. „Acest grant ne permite să facem jurnalism cu adevărat important. Putem spune această poveste dincolo de o altă sirenă care se stinge, o altă bombă, o altă zonă preluată sau luată înapoi. Putem raporta probleme umanitare, cum ar fi refugiații, solicitanții de azil și impactul în Europa”, a spus Lothian.

Potrivit wgbh.org, The World nu este doar despre știri „serioase”. Lothian se angajează să facă spectacolul plăcut și interesant. Una dintre poveștile sale mai ușoare, despre un artist care a creat o pictură murală cu colecția sa record de capace de sticle, a fost auzită online de mai mult de un milion de ori. O altă relatare a fost realizată în culise la Grădina Zoologică din Londra, unde se cântăresc cele 14.000 de animale în fiecare lună august. „Nu vrem ca publicul nostru să simtă că îi dăm întotdeauna medicamente; la un moment dat va dori și un meniu distractive. Sperăm să afle lucruri noi, să aibă experiențe noi și să și râdă”, conchide Lothian. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *