◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.05.2024

Consumatorii de „știri” de la influenceri știu că riscă dezinformarea

Influencerii și celebritățile devin tot mai mult surse de… știri, în principal pentru tineri, arată un raport publicat de Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului, parte a Universității din Oxford, Marea Britanie. Concret, 55% dintre utilizatorii de TikTok și Snapchat și 52% dintre utilizatorii de Instagram își primesc știrile de la „personalități” – în comparație cu 33-42% care le primesc de la mass-media și jurnaliștii de pe acele platforme. „Jurnaliștii conduc ca surse de știri pe Twitter și Facebook, dar se luptă să atragă atenția în rețele mai noi, precum Instagram, Snapchat și TikTok”, se arată în raport.

Pentru tineri, „știrile” nu reprezintă doar accentul tradițional pus pe politică și relațiile internaționale, ci „orice este nou și care se întâmplă în orice domeniu al vieții: sport, divertisment, bârfe despre celebrități, actualitate, cultură, arte, tehnologie, a descoperit cercetarea.

Facebook rămâne principala sursă de știri printre rețelele sociale din întreaga lume, dar crește preferința tinerilor pentru mai multe aplicații bazate pe video, precum TikTok și YouTube.

Cea mai mare provocare pentru instituțiile de știri tradiționale este numărul în scădere al celor care merg direct pe site-urile lor web – doar 22%, în scădere cu 10 puncte față de 2018.

În prefața raportului, directorul Institutului Reuters, Rasmus Kleis Nielsen, notează că că această schimbare „este fundamentală” pentru industria știrilor – mai importantă chiar decât trecerea de la hârtie la digital, în urmă cu o generație.

În același timp, potrivit voanews.com, aceste noi audiențe sunt conștiente de riscurile de a se baza pe algoritmi, doar 30% considerând că aceasta este o modalitate bună de a obține știri echilibrate. (redacția UZPR)

Foto: Jonas Leupe/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *