◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro05.05.2024

Studiu. Publicul își pierde încrederea în propria capacitate de a distinge știrile false generate de inteligența artificială

Barajul constant de imagini generate de inteligența artificială (AI) și audio și video manipulate erodează și mai mult încrederea publicului, arată rezultatele unui nou studiu al Fundației Canadei pentru Jurnalism (CJF). Astfel, jumătate dintre canadieni afirmă că nu au încredere în propria lor capacitate de a distinge între conținutul produs de oameni și știrile false generate de AI. În plus, 58% dintre canadieni cred că au întâlnit personal informații online înșelătoare sau false generate de AI în ultimele șase luni.

„Imaginați-vă cum ar putea fi amplificat acest lucru dacă Google ar urma exemplul Meta în Canada, blocând link-urile de la instituțiile de știri de bună credință în rezultatele căutării sale. Cu potențialul ca doar neadevărurile să circule dezinformarea ar înflori în moduri de neimaginat. Conflictul în curs din Gaza este un exemplu perfect  – potrivit unui raport recent din The Telegraph, o cincime dintre conturile de rețele sociale care se angajează în discuții despre conflict sunt false, cu aproximativ 30.000 de conturi false despre X care răspândesc în mod activ dezinformarea pro-Hamas.

Între timp, un raport Reuters spunea că o avalanșă de dezinformare amenință să alimenteze conflictul”, scrie Chris Powell, pentru the-message.ca.

Președintele și directorul executiv al CFJ, Natalie Turvey, afirmă că descoperirile organizației subliniază necesitatea alfabetizării media: „Dar din punctul nostru de vedere, demonstrează și nevoia disperată de investiții în publicitate mai atentă. Conceptul de știri false este acum folosit interschimbabil, ca o modalitate de a descrie atât dezinformarea reală, cât și știrile nemăgulitoare – dar în cele din urmă reale”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *