◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.05.2024

Provocarea unui expert lansată lumii de afaceri: reîntoarcerea publicității în jurnalismul de încredere

Ocuparea forței de muncă în redacțiile din SUA a scăzut cu 26% între 2008 și 2020, corespunzând cu o scădere cu 77% a veniturilor din publicitate în ziare, potrivit Centrului de Cercetare Pew. Deja 70 de milioane de americani trăiesc în așa-numitele deșerturi de știri fără nicio instituție locală de știri. Mulți alții au știri locale doar cu nume, cu redacție cu personal din afara orașului sau atât de golite, încât abia pot produce un reportaj sportiv local, cu atât mai puțin să tragă la răspundere oficialii publici sau să joace rolul esențial stabilit de redactori în Primul Amendament: informarea electoratului într-o societate liberă și democratică. „Zi de zi, jurnaliștii sunt esențiali reparatori ai adevărului, asigurând că înțelegerea comună nu devine neobișnuită și permițând societății și economiei să funcționeze pe un set comun de fapte și așteptări. Fără ele, mult mai mult decât politica noastră ar coborî într-un Turn Babel”, consideră Lou Paskalis, de la Ad Fontes Media, citat de fastcompany.com.

Specialistul lansează o provocare interesantă: „Publicitatea singură nu poate rezolva această problemă, dar poate fi parte din soluție. Voi lansa o provocare comunității de reclame: să aducem 1 miliard de dolari venituri din reclame înapoi la știri și, pe parcurs, să reînvie noțiunea de rezultat triplu: bine pentru clienții noștri, bun pentru acționarii noștri și bun pentru umanitate. Aceasta este o mică parte din veniturile din publicitate care au dispărut din știri în ultimii 12 ani, dar ar reprezenta un impuls enorm pentru industria de știri rămasă – una care ar ajuta-o să rețină și să recruteze genul de talent editorial capabil.

 

Știrile, „un bun public”

Paskalis arată și cum s-ar putea ajunge la acest rezultat. În primul rând, „să se renunțe la câteva idei vechi și demult infirmate despre publicitate –  că este cumva periculoasă, nesigură sau nepotrivită pentru brandurile de știri. Un studiu realizat de Internet Advertising Bureau în 2020 a constatat că agenții de publicitate din știrile produse profesional au câștigat o aureolă de încredere în rândul consumatorilor, chiar și atunci când știrile în sine sunt deconcertante”. Mai departe, publicul de știri este mai bogat și mai educat decât cei care citesc media digitală generală și, pentru moment, este, de asemenea, mai… ușor de atins. „După ani de dezinvestiții în știri, audiența este o afacere relativă în comparație cu, să zicem, serviciile de streaming sau TV de rețea. Deci, există o mulțime de cheltuieli publicitare care trebuie pur și simplu să revină la știri pentru a genera rentabilitatea investiției tradiționale”, punctează Paskalis. De asemenea, expertul, fost președinte global media la Bank of America și American Express, arată că „trebuie să începem să ne gândim la știri ca pe un bun public; și asta înseamnă să-l clasificați ca parte a cheltuielilor de mediu, sociale și de guvernare ale mărcii”. (redacția UZPR)

Foto: AboutVision/Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *