
Nicăieri această putere nu este mai descurajantă decât în utilizarea de către giganții rețelelor sociale a reportajelor organizațiilor de știri, pe care platformele le folosesc fără despăgubiri acordate jurnaliștilor. Google și Facebook au un duopol de distribuție a conținutului de știri digitale, ceea ce conduce oamenii către platformele de social media, de unde proprietarii câștigă bani. Platformele acumulează date critice și folosesc tactici inteligente, cum ar fi reîncadrarea poveștilor în previzualizări bogate, pentru a menține utilizatorii pe site-urile lor – deturnând veniturile din publicitate de care au nevoie editorii mici și locali.
Cu fiecare oră care trece, Google și Facebook generează milioane de dolari în venituri din publicitate în SUA. Această sumă ar putea finanța zeci de organism de jurnalism local care luptă să-și plătească oameni care relatează. Este timpul pentru o schimbare, înainte de a ne îndrepta către un alt sezon electoral brutal și dezbinător, care va duce la alegerile din 2024. America are nevoie de știri reale și independente mai mult ca niciodată. În timp ce mass-media naționale pot fi fi tratate cu scepticism, cercetările arată că mass-media de știri locale sunt în general de încredere. Dar vor avea ele veniturile necesare pentru a-și face treaba?
Congresul trebuie să ia măsuri pentru a reduce influența nejustificată a Big Tech asupra industriei media de știri și să se asigure că munca celor care fac știri locale este compensată în mod corect.
Prin abordarea puterii de monopol a Google și a Facebook și asigurând un flux mai mare de dolari pentru abonament și publicitate către editori, Congresul a făcut progrese. Ar trebui să termine treaba înainte de sfârșitul anului”. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com