◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro05.05.2024

Presiuni și condiții dificile. Profesorii, tot mai rari în Estonia

Devine din ce în ce mai dificil să găsești profesori în Estonia, o problemă exacerbată de tranziția la învățământul în limba estonă și de noii refugiați ucraineni, a constatat un raport al Centrului Foresight. Situația a fost studiată în principal în legătură cu salariile mici, dar există factori suplimentari, susține șeful centrului, Tea Danilov, într-un comunicat: „Viitorul profesiei didactice depinde de modul în care vorbim despre profesie, care este cultura muncii și climatul clasei și care sunt așteptările crescânde ale părinților și ale societății față de profesori de astăzi”.

Expertul centrului, Eneli Kindsiko, este de părere că „tânăra generație are o nouă modalitate de a aborda piața muncii – schimbarea frecventă a locurilor de muncă și a carierei este obișnuită în zilele noastre, la fel ca și așteptarea unor relații de muncă mai flexibile. Acest lucru ridică întrebarea cum am putea asigura un viitor stabil pentru profesia de cadru didactic, când noile generații de profesori își schimbă locurile de muncă mai frecvent decât cele mai vechi și munca de lucru a luat cu asalt piața muncii”.

Un număr tot mai mare de studii arată că munca zilnică a unui profesor la clasă și la școală devine din ce în ce mai dificilă, ceea ce este un alt motiv pentru tinerii profesori să părăsească școlile, relatează news.err.ee. „Clima de clasă, problemele disciplinare ale elevilor și părinții excesiv de critici au impactul lor asupra profesorilor care rămân în școli și asupra noilor profesori care vin”, adaugă Kindsiko.

Aplicarea mijloacelor digitale la învățare este o cerință în creștere astăzi, dar numai unul din trei profesori se simte suficient de competent digital. Acest aspect complică și mai mult predarea în școli,  elevii fiind adesea mult mai alfabetizați din punct de vedere tehnologic decât profesorii.

Orientările noului raport în limba estonă al Foresight Center vor fi finalizate până la sfârșitul anului. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *