◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro16.06.2024

Predicțiile artiștilor pentru 2023. Interacțiune între arta fizică și cea digitală

Artiștii Trevor Paglen, Monira Al Qadiri și Simon Denny, CEO-ul Art Basel Noah Horowitz, directorul UCCA Philip Tinari și colecționarul Patrick Sun vorbesc despre evoluțiile anului în curs. „2023 va înregistra o revoluție în producția culturală, atât de masivă, încât va face ca inventarea perspectivei din secolul al XV-lea să pară ciudată.

În 2022, am văzut că aplicațiile AI generative precum DALL•E, Stable Diffusion și ChatGPT au început să funcționeze. În 2023, aceste instrumente vor deveni implicate în viața noastră de zi cu zi. Capacitatea de a genera text, imagini și alte forme media personalizate în mod aproape instantaneu nu numai că va decima lucrătorii culturali, dar va accelera dramatic fracturarea supraalimentată din punct de vedere algoritmic a unei realități comune. Companiile de tehnologie vor profita. Societatea va suporta costurile”, consideră Trevor Paglen, citat de ocula.com.

Monira Al Qadiri crede că „2023 va deveni cunoscut drept anul de epuizare prin excelență al artiștilor din întreaga lume. Există un apetit atât de mare de a face totul să funcționeze din nou ca înainte – dar de data aceasta în turbo drive! – încât artiștii vor alerga încercând să facă bine pentru fiecare ofertă de expoziție, propunere, târg, invitație la cină și întâlnire cu colecționari. – Până la sfârșitul acestui uragan, ne vom așeza să ne uităm la tălpile umflate ale picioarelor și ne vom întrebadacă ne amintim totul”.

Philip Tinari previzionează că după trei ani de greutăți, „artiștii și curatorii internaționali își vor putea instala spectacolele în persoană, mai degrabă decât prin Zoom sau FaceTime, iar spectatorii vor putea călători în alte orașe decât locul de reședință pentru a vedea expoziții”.

Artistul  Simon Denny crede că „în relativa pace și liniște oferite de o piață cripto mai puțin spumoasă, noi instrumente pentru curatarea artei digitale vor fi în creștere.

Platforme precum JPG.space și Feral File, care ajută la contextul și sensul cantității enorme de lucrări interesante care există, au fost întotdeauna importante și acum cresc în vizibilitate. Modalități noi, tangibile de a interacționa între arta fizică și cea digitală se vor materializa în 2023”.

Noah Horowitz, CEO al Art Basel, este de părere că „unele dintre cele mai importante lecții pe care le-am învățat în urma pandemiei sunt că inovația este esențială și că există o foame nestăvilită atât pentru artă, cât și pentru experiențe în persoană. Indiferent, așadar, de fluxurile și refluxurile inevitabile ale pieței în 2023, cred că ne putem aștepta ca anul următor să fie definit în mod semnificativ de aceste traiectorii împletite”. (redacția UZPR)

Foto: Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *