◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro03.05.2024

Comerțul electronic în Metaverse, estimat la 2,6 trilioane de dolari până în 2030

Metaverse, un număr tot mai mare de lumi virtuale online imersive, în care utilizatorii trăiesc și se joacă, a devenit un focar de speculații imobiliare. Investitorii pariază că va fi o parte integrantă a unei posibile schimbări de paradigmă în modul în care folosim internetul – o versiune descentralizată numită Web3, despre care susținătorii săi susțin că va prelua controlul web de la marile companii de tehnologie și va distribui puterea, confidențialitatea și securitatea înapoi către utilizatori.

Potrivit firmei de consultanță McKinsey, corporațiile, capitaliștii de risc și capitalul privat au investit 120 de miliarde de dolari în Metaverse între ianuarie și mai 2022, mai mult de dublu față de cei 57 miliarde de dolari investiți în 2021.

George Bileca, CEO al Voxel Architects, a studiat arhitectura și designul și lucra spre o carieră în design auto, când i s-a oferit un teren în Cryptovoxels. La începutul pandemiei, l-a folosit pentru a construi o reprezentanță pentru a vinde NFT-uri (jetoane nefungibile) de mașini digitale concepute de prietenul său. Doi ani mai târziu, Bileca are o echipă de 25 de oameni care lucrează cu normă întreagă în Metaverse. Potrivit CNN, Voxel Architects, cu sediul central în Portugalia, a proiectat și construit peste 100 de proiecte metaverse, a spus CEO-ul, inclusiv galerii pentru casa de licitații Sotheby’s, locații pentru Săptămâna modei și o fabrică de producție NFT pentru artistul american Tom Sachs. Următorul proiect este o experiență oficială Elvis Presley în The Sandbox și Decentraland.

Inițial, procesul de proiectare pentru clădirile din Metaverse este aproape același ca în lumea reală, spune Bileca. Un arhitect sau un designer se consultă cu un client și schițează idei, fie pe hârtie, fie pe computer. Odată ce un design este convenit, acesta este modelat 3D, folosind software-ul de design tradițional, dar în conformitate cu specificațiile de proiectare ale spațiului pe care îl va popula. Apoi începe codarea. „Constructia este doar o carcasă goală. „Deasupra adăugăm funcționalitatea, cum ar fi posibilitatea de a deschide uși, de a interacționa cu opere de artă… pentru a crea personalizate (interfețe cu utilizatorul), misiuni de joc și multe alte elemente interactive”. Odată finalizat, obiectivul este implementat într-un metavers.

Unii clienți cumpără proprietăți pentru uz recreațional; alții încearcă să genereze venituri din „pământul” lor. Unii construiesc spații comerciale sau experiențe cu bilete; alții își închiriază terenul unor mărci care încearcă să ajungă la consumatori în Metaverse. Potrivit McKinsey, comerțul electronic în acest spațiu ar putea avea un impact pe piață de până la 2,6 trilioane de dolari până în 2030. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *