◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro05.05.2024

Studiu. Jurnalismul implicat crește numărul abonamentelor și încrederea publicului

În fața scăderii drastice a veniturilor, redacțiile locale din SUA se luptă să rămână pe linia de plutire. Practicarea jurnalismului implicat, în care jurnaliștii construiesc relații cu publicul lor, răspunzând preocupărilor comunității, poate oferi un colac de salvare.

Un nou studio, publicat de directorul Center for Media Engagement, Talia Stroud, și profesorul Emily Van Duyn, de la Universitatea din Illinois, a examinat efectul unei forme de jurnalism implicat, în care redacțiile relatează pornind de la întrebările trimise de public, prin intermediul platformei Hearken. Rezultatele arată că jurnalismul angajat nu poate doar să întărească relația dintre o redacție și comunitate, ci poate oferi și veniturile atât de necesare.

Center for Media Engagement a colaborat cu 20 de site-uri de știri locale din SUA, deținute de aceeași companie-mamă, pentru un experiment de jurnalism de implicare. Organizațiile care au lansat inițiativa au cerut audienței să trimită întrebări la care doreau ca jurnaliștii să răspundă despre comunitatea lor. Site-urile de știri au creat pagini de destinație, care au inclus informații despre inițiativă și detalii despre cum să se trimită și să se voteze întrebările folosind platforma digitală.

Pentru a determina impactul economic al utilizării jurnalismului implicat, studiul a examinat noile abonamente, reînnoirile de abonamente și traficul web. Redacțiile care au participat la inițiativă au înregistrat o creștere a noilor abonamente. De asemenea, creșterea numărului de abonați a fost detectabilă statistic, notează mediaengagement.org.

Totodată, participarea la inițiativa jurnalismului implicat a dus la atitudini mai pozitive ale publicului față de organizațiile de știri. Oamenii au simțit că sunt mai capabili să aibă un cuvânt de spus în acoperirea știrilor și că organizația a fost mai receptivă și mai implicată în comunitate.

Studiul arată că jurnalismul implicat poate ajuta redacțiile să consolideze relațiile cu comunitățile pe care le deservesc, în același timp beneficiind de rezultatul final.  (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *