◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro17.05.2024

Cel mai mare lanț de ziare din SUA angajează reporteri dedicați lui… Taylor Swift și Beyoncé

Gannett, cel mai mare lanț de ziare din Statele Unite, a postat două locuri de muncă neobișnuite pe site-ul său: un reporter dedicate cântăreței Taylor Swift și un reporter pentru Beyoncé Knowles-Carter.

Gannett, care deține peste 200 de ziare zilnice, va angaja pentru USA Today și The Tennessean, ziarul companiei din Nashville. Lanțul caută „povestitori moderni”, adepți ai jurnalismului tipărit, audio și vizual, detaliază Michael Anastasi, editorul Tennessean și vicepreședintele Gannett pentru știri locale. „Reporterul desemnat pentru Taylor Swift va identifica de ce influența vedetei pop se extinde, ce reprezintă baza ei de fani în cultura pop și efectul pe care îl are în lumea muzicii și a afacerilor”, a spus compania în descrierea postului. În mod similar, compania își dorește un jurnalist care să poată surprinde efectul lui Beyoncé asupra societății și a industriilor în care operează.

Anastasi adaugă că publicația din  că Tennessee are deja o echipă de muzică, formată din trei persoane.

La Gannett, forța de muncă a scăzut cu 47% în ultimii trei ani, din cauza disponibilizărilor, potrivit NewsGuild. La unele ziare, sindicatul a spus că numărul de angajați a scăzut cu până la 90%. Numai anul trecut, Gannett a redus cu aproximativ 6% divizia de media din SUA (aproximativ 3.440 de jurnaliști), potrivit abcnews.go.com.

„Într-un moment în care sunt tăiate atât de multe posture de jurnaliști care să relateze știri serioase și reportaje locale, aceasta este o decizie care va ridica întrebări”, a spus Rick Edmonds, expert la think tank-ul de jurnalism Poynter Institute.

Și unii jurnaliști au criticat apariția acestor locuri de muncă, pentru că prezintă comportamentul superfanilor ca pe un job de jurnalism cu normă întreagă.

Nu este neobișnuit ca jurnaliștii să fie desemnați special pentru o personalitate –  în special în politică – așa cum demonstrează Amy Chozick, pe care New York Times a angajat-o în 2013 pentru a o acoperi exclusiv pe Hilary Clinton. Dar majoritatea jurnaliștilor de divertisment sunt responsabili pentru raportarea unei game largi de talente, chiar dacă sunt experți în materie de un artist anume.

Sunt joburile specifice unui artist viitorul jurnalismului muzical? „Este puțin ciudat, dar Taylor Swift Inc., cred că asșa ați numi asta, este un mare motor economic în acest moment. Taylor Swift face o mulțime de lucruri demne de știri în afară de simpla vânzare a biletelor la concert”, susține Eric Grode, directorul programului Goldring Arts Journalism and Communications, de la Universitatea Syracuse.

Pe de altă parte, probabilitatea ca fanii să facă click pe povești despre Swift sau Beyoncé le face un factor de motivare evident în proiectarea noilor locuri de muncă, a spus Exposito… (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *