◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro03.05.2024

Gigantul media News Corp recurge la AI generativă pentru „a crea un nou flux
de venituri”

Conglomeratul media News Corp, al magnatului Rupert Murdoch, a înegistrat o scădere a profitului care l-a determinat pe Murdoch să anunțe că se va folosi de inteligența artificială pentru a scădea costurile și a eficientiza relatarea jurnalistică. Mai mult, magnatul vorbește despre reglementarea drepturilor de autor în așa fel încât cee ce intenționează să se transforme într-o revoluție către jurnalismul viitorului, relatează The Guardian.

Pentru prima dată, News Corp a generat mai mult de jumătate din veniturile sale din fluxurile digitale, iar compania media a dezvăluit o evaluare a potențialului AI generativ, capabil să producă text, imagini, video, pentru a genera profit. „Acest impuls cu siguranță crește în epoca AI generativă, despre care credem că reprezintă o oportunitate remarcabilă de a crea un nou flux de venituri, permițându-ne în același timp să reducem costurile în întreaga afacere. Suntem deja în negocieri active pentru a stabili o valoare pentru seturile noastre unice de conținut și proprietatea intelectuală care va juca un rol crucial în viitorul AI”, a declarat directorul executiv al News Corp, Robert Thomson.

„Brațul” australian al companiei a dezvăluit recent că produce 3.000 de articole pe săptămână folosind AI generativă.

Veniturile gigantului media pentru perioada de 12 luni până la 30 iunie au fost în scădere cu 5% față de anul precedent.

News Corp a redus recent costurile cu personalul prin concedieri pe scară largă. (redacția UZPR)

Foto: Gerd Altmann/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *